سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جایگاه نیروهای بهداشت حرفه‌ای باید ساماندهی شود

کارشناس ارشد سلامت عمومی گفت: باید با تدوین یک کارگروه جایگاه نیرو‌های بهداشت حرفه‌ای را ساماندهی کنیم.

احمد مهری کارشناس ارشد سلامت عمومی و اپیدمیولوژیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط با توجه به پروتکل و دستورالعمل‌هایی که دارند درگیر اقدامات متعددی مانند: بازرسی و ممیزی هستند. در حال حاضر وضعیت شغلی بازرسان بهداشت محیط مناسب نیست و آن‌ها با حقوق کم مشغول به کار هستند.
 
کارشناس ارشد سلامت عمومی ادامه داد: برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حوزه بهداشت حرفه‌ای اقدام به پذیرش دانشجوکرده‌اند. برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و دادن مدرک ایمنی و بهداشت باعث از بین رفتن مرتبه و جایگاه آن‌ها در کشور شده است.

نقش مهم نیروهای بهداشتی در افزایش آگاهی مردم

مهری بیان کرد: امروزه یکی از مسائل مهم ارتقا دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت، ارتقا خود مراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی است که این موارد از بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند که نیرو‌های بهداشتی نقش مهمی را در این خصوص ایفا می‌کنند.
 
او افزود: ساماندهی نیرو‌های بهداشت حرفه‌ای تاثیر خوبی در حوزه نظام سلامت دارد و معتقدم که اگر عدالت در بین نیروی انسانی بهداشت حرفه‌ای نسبت به سایر حوزه‌ها ایجاد شود در طولانی مدت نتایج خوبی حاصل می‌شود.
 
کارشناس ارشد سلامت عمومی گفت: در حوزه بهداشت امروزه خدمات به سمت درمان است که باید توجه بیشتری به حوزه بهداشت شود. نیرو‌های بهداشت حرفه‌ای می‌توانند اقدامات خوبی را در حوزه بهداشت انجام دهند.
بیشتر بخوانید: کارفرمایان فارغ التحصیلان بهداشت حرفه‌ای را استخدام نمی‌کنند

لزوم اصلاح برخورد‌های دوگانه بین کادر درمان و بهداشت

مهری یادآوری کرد: وزیر بهداشت رشته بهداشت حرفه‌ای را از محیط جدا کرده‌اند، اما من معتقدم که این کار به تنهایی اثر بخش نیست بلکه باید کارگروهی تدوین شود تا جایگاه نیرو‌های بهداشت حرفه‌ای ساماندهی گردد.
 
او افزود: برخورد‌های دوگانه و متفاوت بین کادر درمان و بهداشت باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود تا عدالت انسانی در حوزه بهداشت ایجاد شود.
 
کارشناس ارشد سلامت عمومی گفت: رضایت‌مندی شغلی و ایجاد امنیت روانی و ساختاری باعث ارتقا عملکرد نیرو‌های بهداشتی در کشور می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.