سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ هویت حجره‌های سنتی ضروری است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: حفظ هویت حجره‌های سنتی با تاکید بر بازنگری در نظام آموزشی آن‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری در سلسله نشست‌های ایده‌پردازی تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی که با حضور معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، گفت: چهار گروه افراد مختلف جامعه انسانی در منطق قرآن کریم در سایه ایمان از امتیازات ویژه برخوردار هستند.

او اظهار کرد: مومنان واقعی، مجاهدان در راه خدا، صالحان و نیکوکاران و علما و دانشمندان چهار دسته از انسان‌ها هستند که نزد خداوند تبارک و تعالی از امتیازات ویژه برخوردار هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: پالایش نفس از مولفه‌های مهمی است که طلبه را در طی مسیر به پیروزی و موفقیت و تاثیرگذاری بالا هدایت می‌کند.

او گفت: در روایت آمده است طالب علم در همان بدو شروع یادگیری باید به چهار اصل توجه کند، بر دانشمندان مباهات ورزد، با نابخردان ستیز و مجادله کند، زمینه جلب توجه دیگران به خود را فراهم و از بزرگان مال و ثروت فراوان اخذ کند.

منتظری عمل به علم با لزوم هماهنگی رفتار و عمل را از دیگر نیاز‌ها و مولفه‌ها برای طالبان علم دانست و گفت: توکل برخدا و جهت‌یابی صحیح و مناسب از نکات مهمی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

به گفته او، عفت نفس و علو همت، قیام به وظایف دینی و پایبندی به شئونات طلبه بودن و ... از دیگر مولفه‌های مهم کسانی است که در مسیر طلبه‌گری حرکت می‌کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خطاب به روحانیون تصریح کرد: شما به عنوان یکی از ارکان اساسی در مدارس علوم دینی اهل سنت به دلیل ارتباط‌گیری دائم با طلاب ظرفیت خوبی برای شناخت نیاز‌ها و ایجاد بستر در راستای ارتقای سطح توانایی طلاب و همچنین تربیت طلاب در تراز انقلاب هستید.

او خاطرنشان کرد: این نشست و هم‌اندیشی با هدف نیازسنجی طلاب با تاکید بر نظرات و ایده‌ها طلاب علوم دینی برگزار می‌شود.
منتظری خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌های هم اندیشی می‌تواند شبکه‌ای از اندیشمندان و صاحب نظران در عرصه تربیت طلاب علوم دینی را فراهم سازد.

او با تاکید بر ضرورت حفظ هویت حجره‌های سنتی یک بازنگری در این نظام آموزشی را ضروری دانست و گفت: با توجه به توطئه‌هایی که استکبار جهانی دارد اگر نتوانیم پاسخگوی نیاز‌ها باشیم افراد سطحی‌نگر و افراطی بر جریان حوزه‌های ما غلبه پیدا می‌کند که نتیجه آن به زیان جدی مردم است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: باید طلابی را تربیت کنیم که بتوانند پاسخ نیاز‌های کلامی، فقهی، اجتماعی و ... جامعه را بدهند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.