سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح حواله الکترونیک برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح حواله الکترونیک برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تهمتن عبداللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی دولت و استقرار خزانه داری الکترونیک و ساماندهی حساب‌های دولتی و اجرای طرح حساب واحد خزانه (TSA)، طرح جامع حواله الکترونیک برای اولین بار در دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی شد.

او افزود: این طرح به استناد جزء (الف) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و همچنین بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اجرایی و عملیاتی شده است که به موجب آن کلیه حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی استان نزد بانک مرکزی افتتاح گردید و حساب‌های بانکی نزد بانک‌های عامل مسدود شد.

عبداللهی اضافه کرد: سپس با راه اندازی سامانه صدور حواله الکترونیک، پرداخت‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیک با رویکرد حذف کاغذ و چک انجام شد.

او مهم‌ترین مزایای اجرای پروژه مذکور را افزایش امنیت و کنترل‌های داخلی، حذف دسته چک، جلوگیری از رسوب وجوه دولتی نزد بانک‌های عامل، افزایش سرعت و دقت در انجام فعالیت‌های مالی و کاهش هزینه‌ها برشمرد و ادامه  داد: با اجرای این طرح، عملیات انتقال اعتبارات جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از خزانه معین استان به حساب دستگاه‌های اجرایی استان در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.