سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در زاگرب عنوان کرد؛

تقویت هویت دینی و وحدت مسلمانان بهترین راه حل برای کشورهای اسلامی

سفیر ایران در دیدار با مفتی اعظم کرواسی حل بحران در کشورهای اسلامی را در گرو تقویت هویت دینی و وحدت مسلمانان دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در دیدار با عزیز حسنویچ، مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی این کشور تاکید کرد:کشور‌ها و ملت‌های مسلمان در نقاط مختلف جهان، به ویژه خاورمیانه با بحران‌های متفاوتی، عمدتا با منشاء بیرونی مواجهند که مهمترین راه برون رفت از آنها؛ که علما و رهبران جوامع اسلامی نقش محوری در این زمینه دارند.

اسماعیلی با اشاره به ۱۰۴ سال سابقه رسمیت دین اسلام در قانون اساسی کرواسی گفت: مایه خرسندی است که جامعه اسلامی کرواسی با مدیریت چهره‌ای ملی، بین المللی همچنین همدلی سایر ادیان و اقوام نمونه‌ای برجسته از اعتدال و مدارای اسلامی است.

او  استمرار گفت وگو‌های دینی؛ همکاری مراکز اسلامی، پژوهشی و دانشگاهی، همکاری در تهیه، تدوین و ترجمه کتب و فیلم‌های معنا گرا و همکاری در زمینه گردشگری حلال را از مهمترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور اعلام کرد.

عزیز حسنویچ مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی کرواسی نیز با ابراز خرسندی از اولین ملاقات با سفیر کشورمان، گفت: اسلام دین همکاری و گفت وگو، صلح و برادری میان مسلمانان و سایر ادیان الهی است.

او  با اشاره به سفر ۴ سال گذشته نمایندگان ادیان کرواسی به ایران همچنین حضور خود در سفر آوریل ۲۰۱۶ میلادی رئیس جمهوری کشورش به تهران، افزود: مشاهده نزدیک فضای مناسب و آزاد فعالیت پیروان ادیان الهی در ایران همواره هیات‌های اعزامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مفتی اعظم کرواسی ضمن تاکید بر ضرورت ارتباطات علمی، دینی و فرهنگی بین اندیشمندان ایران و کرواسی، افزود: انتشار دائره المعارف بزرگ اسلامی در مورد صد سال حضور اسلام در کرواسی، نتیجه تلاش عظیم ۵۳ پژوهشگر برجسته طی ۴ سال است که با همکاری جدی موسسه ابن سینا محقق شد و اخیرا با حضور وزیر فرهنگ کرواسی و جمع زیادی از علمای دینی و دانشمندان علوم اجتماعی در زاگرب رونمایی شد.

مفتی اعظم کرواسی ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید ایران در زاگرب، آمادگی مشیخت اسلامی برای ادامه همکاری با کشورمان در زمینه‌های فکری و پژوهشی، تبادل استاد و محقق، برگزاری نشست‌های گفت وگوی بین ادیان، تولیدات مشترک فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و صنعت حلال را اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.