سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هرگونه آلودگی است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: آب موجود در دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هر نوع آلودگی فیزیکی وشیمیایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کمال حسنی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اشاره به آبرسانی سیار به دو روستای خیرآباد و قپچاق از روستا‌های تابعه شهرستان همدان گفت: این نوع از آبرسانی در فصول سرد سال به هیچ عنوان دلیل بر آلودگی آب موجود در این روستا‌ها نیست و اعلام می‌کنیم که آب موجود در دو روستای مذکور فاقد هرگونه آلودگی شیمیایی و فیزیکی است.

او با بیان اینکه روستای قپچاق با ۱۴۱ نفر جمعیت و ۵۰ خانوار از جمله روستا‌هایی است که در حال حاضر به صورت سیار آبرسانی می‌شود، عنوان کرد: ازآنجایی که در این روستا ذخایر آب‌های زیرزمینی در حداقل میزان خود است و امکان حفر چاه وجود نداشته، در فصل سرد سال نیز آبرسانی سیار در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اذعان به اینکه در قسمت‌هایی از اراضی روستا که قنات وجود دارد نیز هنوز موفق به حفر چاه نشده‌ایم، بیان کرد: از آنجایی که اهالی روستا از آب قنات مذکور به منظور آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می‌کنند؛ لذا هنوز توافق لازم به منظور حفر چاه در این اراضی به نتیجه نرسیده و درصدد انجام کار هستیم.

کمال حسنی در خصوص آبرسانی سیار به روستای خیرآباد نیز ادامه داد: این روستا با ۴۵۵ نفر جمعیت در طول دو ماه اخیر با ۲۹ تانکر به صورت سیار آبرسانی شده که البته دلیل آبرسانی سیار در روستای مذکور نیز شوری آب اعلام شده و هیچ گونه آلودگی فیزیکی و شیمیایی تاکنون گزارش نشده است.

او افزود: بالا بودن میزان TDS یا شوری آب در روستای خیرآباد تنها دلیل آبرسانی سیار در شرایط آب و هوایی کنونی است که در صورت تأمین اعتبارات لازم؛ نصب دستگاه آب شیرین کن در دستور کار شرکت می‌باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان ادامه داد: در مجموع در طول دوماهه اخیر ۳۶ سرویس آبرسانی سیار در دو روستای قپچاق و خیرآباد ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.