سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان در چین به بهره‌برداری رسید+ تصاویر

بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان در چین با هدف دستیابی به اکتشافات علمی بزرگ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان در چین پس از سه سال آزمایش مکرر، سرانجام در سال ۲۰۲۰ برای تحقیقات وارد فاز بهره برداری شد.

جیانگ پنگ، مهندس ارشد این سازه غول پیکر اعلام کرد با تکمیل ساخت این رادیوتلسکوپ، اکتشافات علمی بزرگی در انتظار چین است. از مهمترین دستاورد‌های این رادیوتلسکوپ شناسایی زندگی فرازمینی، دریافت سیگنال‌های اجسام آسمانی و تغییرات در فضا و موقعیت ستارگان است.

مقامات چینی قول داده اند این رادیوتلسکوپ را برای تحقیقات در اختیار سایر اخترشناسان جهان نیز قرار دهند.

این رادیوتلسکوپ ۲.۵ برابر حساس‌تر از دومین رقیب بزرگ خود در جهان است و در هر ثانیه ۳۸ گیگابایت اطلاعات را ضبط می‌کند. مساحت آن به اندازه ۳۰ زمین فوتبال است و در یکی از مناطق کوهستانی استان گوئیژو در جنوب غربی چین بنا شده است.

پیشبرد برنامه فضایی یکی از اولویت‌های اصلی پکن به شمار می‌رود و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز خواستار تبدیل شدن کشورش به یک قدرت بزرگ فضایی و اعزام اولین فضانورد چینی به کره ماه تا سال ۲۰۳۶ شده است. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا ضمن اتهام زنی به چین بار‌ها نسبت به انگیزه‌های پکن از توسعه برنامه فضایی خود ابراز نگرانی کرده است.

این رادیوتلسکوپ با بودجه ۱.۲ میلیارد یوآن معادل ۱۶۰ میلیون یورو ساخته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.