سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقدماتی المپیک ۲۰۲۰؛

تیم ملی فوتبال امید ایران - کره جنوبی/ رویای امیدها برای صعود به المپیک

تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ امروز یکشنبه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار دوم تیم ملی فوتبال امید ایران در راه صعود به المپیک ۲۰۲۰، شاگردان حمید استیلی باید به مصاف کره جنوبی بروند. یوز‌های جوان در دیدار نخست مقابل ازبکستان به تساوی یک - یک رسیدند و چشم بادامی‌ها نیز رو در روی چین به برد دست یافتند تا چشم بادامی‌ها با ۳ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند و ایران با یک امتیاز در جایگاه دوم حضور داشته باشد.

قرار است کادرفنی کشورمان در این مسابقه از ترکیب حبیب فرعباسی، مجتبی نجاریان، مهدی مهدی‌خانی، الهیار صیادمنش، مهدی قائدی، رضا دهقانی، محمد محبی، علی شجاعی، متین کریم زاده، امید نورافکن، عارف آغاسی استفاده کند.

تیم ملی امید در ۸ دیدار گذشته خود یک پیروزی، ۴ باخت و ۳ مساوی را کسب کرد. این در حالی است که یوز‌های جوان در دیدار با ازبک‌ها نیز با نتیجه یک بر صفر عقب افتاده بودند، اما با گلزنی رضا دهقانی به یک امتیاز رسیدند.

کره جنوبی آخرین باخت خود را در ۶ بازی گذشته مقابل ازبکستان متحمل شد و در دیگر بازی‌ها به برد و تساوی رسیده است.

در ترکیب تیم ملی امید ایران ۲ بازیکن لژیونر یعنی اللهیار صیادمنش (استانبول اسپور ترکیه) و مهدی مهدی خانی (واراژدین کرواسی) حضور دارند و کره‌هایی نیز از ۲ بازیکن لژیونر شاغل در لیگ‌های ژاپن و آلمان استفاده می‌کنند.

از ستاره‌های تیم ملی کره جنوبی می‌توان به وون سانگ، یوون سانگ، لی سانگ مین و... اشاره کرد.

تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۰۴ آتن در ۲ بازی رفت و برگشت مغلوب کره جنوبی شد و نتوانست به المپیک صعود کند. حال شاگردان استیلی می‌توانند با پیروزی در این بازی انتقام آن باخت‌های تلخ را بگیرند و شانس خود را برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی بیشتر کنند.

کیم هاک بوم، سرمربی ۵۹ ساله ببر‌های تائه گوک (لقب تیم ملی کره) در زمان بازیگری اش فوتبالیست به نسبت ناشناخته‌ای بوده، اما در جایگاه سرمربی هدایت تیم‌های سئونگنام ایلهوا چونما، هنان چین، گانگ وون، سئونگنام اف سی را برعهده داشته است و از افتخاراتش می‌توان به کسب یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی کره با سئونگنام ایلهوا چونما و قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اشاره کرد.

لی دونگ جیونگ تنها بازیکن کره ای‌ها است که تجربه بازی برای تیم ملی بزرگسالان این کشور را هم دارد.

حریف دوم تیم ملی ایران سابقه بسیار خوبی در رقابت‌های المپیک دارد و مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دست آورده است. این تیم در ۲ دوره اخیر بازی‌های آسیایی قهرمان شده و مدال نقره رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا را هم دارد.

البته ملی پوشان امید فوتبال کشورمان هم در بازی اول خود برابر قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها با اعتماد به نفس بازی کردند و اگر از فرصت‌ها بهتر استفاده می‌کردند می‌توانستند ازبک‌ها را شکست داده و با صدرنشینی به استقبال کره جنوبی بروند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.