سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۴ روستای جنوب کرمان در محاصره آب

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: روستا‌های شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب در وضعیت بحرانی هستند و درمحاصره سیلابند.

مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: ۴۰ روستا در قلعه گنج و ۷۰ روستا در رودبارجنوب در محاصره آب هستند و تا فروکش کردن آب راه دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: راه ارتباطی ۲۰ روستا در شهرستان قلعه گنج و ۵۲ روستا در رودبار جنوب نیز با مرکز شهرقطع شده است.

سعیدی تصریح کرد: در سه روستای رودبار جنوب، از طریق هلال احمر اقدامات امدادی در حال انجام است و اقلام مورد نیاز و بسته‌های غذایی در حال توزیع است.


بیشتر بخوانید: راه ارتباطی ۲۰۰ روستا در استان کرمان مسدود است


او بیان داشت: در سه روستای کهنوج هم فرونشست زمین را داشته ایم که این موضوع هیچ ارتباطی به سیلاب و بارندگی‌ها نداشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت:فرونشست زمین در جنوب استان به ویژه درشهرستان‌های فاریاب، قلعه گنج، کهنوج و ارزوئیه را به شدت داریم، اما این موضوع به دلیل خشکسالی‌های اخیر بوده است و با بارندگی‌ها تشدید شده است.

سعیدی اظهار داشت: درمنطقه ارزوئیه به دلیل خشکسالی‌ها وسعت زیادی از زمین‌ها فرونشست داریم که در روستا‌های باغان و تلمبه سالاری‌ها مجبور به جابجایی روستا شده ایم.

او افزود: با توجه به اینکه کرمان در معرض خشکسالی‌های پی در پی بوده است، اکنون با کمترین بارندگی شکاف‌ها عمیق تر می شود که این موضوع موجب تهدید زندگی مردم در روستا‌ها شده است.

فرونشست زمین در استان کرمان ناشی از بهره برداری بی رویه از آب‌های زیر زمینی است و نبود منابع کافی و کمبود بارش‌ها است.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.