او بیان کرد: از تعداد محورهایی که مورد تائید قرار گرفته بخشی اصلاح و در بازده زمانی کوتاه، میان و بلند مدت قابل برطرف شدن نبوده که به صورت آشکار سازی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیزی که اخیرا حوادث متعددی در آن روی داده تقاطع مومن آباد در محور فسا به سمت سروستان بوده که نیاز به احداث تقاطع دارد، تصریح کرد: با توجه به شیبی که محور خرامه به سوی جاده اصلی سروستان به سمت فسا دارد خودروها به ویژه خودروهای سنگین به لحاظ ترمز دچارمشکل شده وباهمان سرعت وارد جاده اصلی شده که موجب آسیب به جان هموطنانمان میشود.
او ابزار داشت: حوادث رانندگی به علت کم بودن میدان دید راننده اتفاق میافتد و دراین راستا بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی عمدتا در نقاط حادثه خیز جان خود را از دست میدهند.
دهقانی گفت: اگر نقاط حادثه خیز را اصلاح و یا به صورت ویژه آشکارسازی شود بخش عمدهای از حوادث و تصادفات جادهای در محورها کاهش پیدا میکند.
او تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که در حوزه راه وجود دارد تبدیل راههای دو خطه به چهار خطه است که این طرح موجب افزایش سرعت خودرو بوده و درنتیجه ضریب خطر در محورها افزایش پیدا میکند.
رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: پس از تبدیل راههای دو خطقه به چهار خطه نیازبه جدا کنندههای ایمن و خط عبور از یکدیگر است و این مورد، چون با تاخیر انجام میگیرد نقاط حادثه خیز به محورها اضافه میشود.
منبع: فارس
انتهای پیام/