سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز‌های برفی پیش رو با پرندگان مهربان‌تر باشیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی: با توجه به سرمای شدید هوا و بارش برف در استان برای حفظ محیط زیست، از پرندگان غافل نشویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی با ورود سامانه بارشی، بخش زیادی از استان به ویژه نقاط کوهستانی زیر برف خواهند رفت و زندگی برای حیوانات دشوار خواهد شد.

اکبری افزود: بدیهی است در چنین شرایط جوی، حیات وحش به خصوص پرندگان و حتی پستانداران مانند کل، بز، قوچ و میش برای حفظ جان خود به اطراف روستا‌ها و مزارع کشاورزی پناه می‌برند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه در روایات اسلامی، مهربانی با مخلوقات بسیار توصیه شده است و بزرگان و علمای دینی هم در گذشته اهتمام خاصی به این موضوع داشته اند گفت: برخی از کشاورزان هنگام برداشت محصول، بخشی از محصولات کشاورزی خود را جمع آوری نمی‌کردند تا پرندگان و وحوش بتوانند از آن تغذیه کنند.

اکبری افزود: والدین می‌توانند با آموختن و تقویت حس مهربانی نسبت به پرندگان و سایر حیوانات، در این شرایط سخت به کودکان خود درس مهر و محبت را به صورت عملی بیاموزند.

او با بیان اینکه احتمال نزدیک شدن وحوش به جوامع روستایی بیشتر است و سوء استفاده بعضی افراد و متخلفان شکار و صید را به دنبال دارد گفت: از هم استانی‌ها به خصوص روستائیان و عشایر درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه مشکل مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست اطلاع داده یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.