سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌های جنوب استان کرمان در محاصره سیل

مدیرکل بحران استان کرمان گفت: در اثر بارندگی‌های دو روز گذشته بسیاری از روستا‌های جنوب استان کرمان درگیر سیل هستند و برتعداد آن‌ها افزوده می شود.

 مجید سعیدی مدیرکل بحران استان کرمان با اشاره به سامانه بارشی که نقاط مختلف استان را در برگرفته است در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بارش برف و باران در جنوب، شرق و غرب استان کرمان به تناوب ادامه دارد و تا کنون سبب آبگرفتگی برخی مناطق روستایی و شهری شده است و در جنوب کرمان تعداد زیادی از روستا‌های ارتباطشان با مرکز شهر قطع است.

او از مسدود شدن تعدادی از محور‌های استان کرمان خبر داد و افزود: تردد در جاده‌های کوهستانی استان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

اوبا بیان اینکه این بارش‌ها باعث طغیان و سیلابی شدن تعدادی از رودخانه‌های استان در قلعه‌گنج، جیرفت، رودبارو کهنوج شده است  بیان داشت: آبگرفتگی معابر در برخی شهرستان‌ها به ویژه در کرمان، جیرفت، ارزوئیه و قلعه‌گنج را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با عنوان اینکه راه‌های روستائی ساردوئیه جیرفت به دلیل بارش سنگین برف مسدود است تصریح کرد: در شهرستان‌های کهنوج، رودبارو قلعه‌گنج تا کنون بیش از ۳۰ روستا به دلیل واقع شدن در مسیر سیلاب‌ها در محاصره آب قرار دارند و راه ارتباطی آن‌ها به دلیل طغیان رودخانه قطع است.

اوبا بیان اینکه با تلاش بی‌وقفه راهداران شمال و جنوب استان کرمان تمامی راه‌های اصلی استان باز است عنوان کرد: شب گذشته تنها محور نگار- بافت و رابر – بزنجان در استان مسدود بود که با تلاش راهداران بازگشایی شده است و اکنون تردد انجام میشود، اما رانندگان از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.

سعیدی با تاکید بر اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست گفت: مردم از سفر‌های غیر ضرور واقعا بپرهیزند و در صورت نیاز به سفردر محور‌های کوهستانی، چون، ساردوئیه جیرفت، دهبکری، بافت، رابر، سیرجان، بردسیر و ... تجهیزات ایمنی کافی را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.