سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش برف و باران شهرستان‌های خراسان رضوی را سفید پوش کرد/ هوای سرد تا آخر هفته ماندگار است

بارش باران و برف از عصر روز گذشته تاکنون در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی شروع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از تربت حیدریه بیشترین بارش باران در خواف و بجستان خراسان رضوی به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ میلی‌متر ثبت شده است.

او تصریح کرد:  تربت‌حیدریه با ۲۰ میلی‌متر باران و ۱۰ سانتی‌متر برف بیشترین بارش را داشته است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین ارتفاع برف بعد از تربت حیدریه در خواف و قوچان خراسان رضوی به ترتیب با ۸هشت و پنج سانتی‌متر گزارش شده است.

آهنگر زاده افزود: میزان بارش ثبت شده درمشهددراین مدت که به صورت باران و برف رخ داده است هفت میلی‌متر بوده است.

او ادامه داد: بارش‌های باران و برف از عصر امروز در مناطق مختلف خراسان رضوی شدت می‌گیرد و تا روز سه‌شنبه این هفته ادامه خواهد داشت که امشب این بارش‌ها در بیشتر مناطق استان به صورت برف رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد سه درجه سانتی گراد  پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز پنج درجه کاهش داشته است و ماندگاری هوای سرد تا پایان این هفته در استان ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: قوچان با کمینه دمای هوای یک درجه زیر صفر و داورزن با بیشینه دمای ۱۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت قبل بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در خواف و بردسکن  با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آهنگرزاده افزود: فعالیت هسته بارشی  تا روز‌های میانی این هفته همراه با کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر در نواحی سردسیر استان پیش‌بینی شده است که به دنبال فعالیت این سامانه هوای سرد تا پایان هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.