سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویارویی ناو جنگی روسی و ناوشکن آمریکایی در دریای عرب

یک ناو جنگی روسی و یک ناوشکن آمریکایی در شمال دریای عرب رو در رو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد نیروی دریایی روسیه به صورتی "تهاجمی" به یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب نزدیک شد و در نهایت مسیر خود را تغییر داد.

ناوگان پنجم آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ناوشکن یو اس اس فاراگوت که به گروه ناوهواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن تعلق دارد، روز پنجشنبه در حالی که به گشت زنی عادی خود در شمال دریای عرب مشغول‏ بود، یک فروند ناو جنگی روس به نحو خطرناکی به آن نزدیک شد.

این بیانیه تصریح کرد: ناوشکن یو اس اس فاراگوت مجبور شد پنج بار صدای آژیر را که نشانه هشدار دریایی بین المللی است به صدا درآورد تا کشتی روسی که تا فاصله بسیار نزدیکی پیش آمده بود، مسیر خود را اصلاح کند.

نیروی دریایی آمریکا افزود: ”ناو روسی در ابتدا از تغییر مسیر خود امتناع کرد، اما سرانجام مسیر خود را اصلاح کرد و دو کشتی از یکدیگر دور شدند. اگرچه ناو روسی در نهایت تدابیر مقتضی را اتخاذ کرد، اما تاخیر اولیه پیش از رعایت قواعد بین المللی دریانوردی هنگام نزدیک شدن تهاجمی، احتمال برخورد را به طور خطرناکی افزایش داد“.

وزارت دفاع روسیه نیز در پاسخ به این بیانیه نیروی دریایی آمریکا، گزارش نزدیک شدن تهاجمی یک کشتی نیروی دریایی روسیه به ناوشکن نیروی دریایی آمریکا را در شمال دریای عرب تکذیب و اعلام کرد کشتی آمریکایی از مسیر کشتی روس عبور کرد و اقدامی غیرحرفه‌ای و خلاف عرف دریانوردی بین المللی صورت داد.

وزارت دفاع روسیه این اقدام را «تخطی عامدانه از عرف بین المللی امنیت دریایی» قلمداد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.