سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بارندگی‌ها

دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی، برای مدیریت بارندگی‌های پیش بینی شده اعلام آمادگی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  در پی اخطاریه هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر وقوع بارش‌های رگباری، برف سنگین و کاهش محسوس دما در استان از امروز تا سه شنبه، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل جلسه داد.

خندان رو مدیر کل هواشناسی استان در این نشست گفت: بارندگی‌ها از عصر امروز آغاز می‌شود که در شهرستان نهبندان این بارندگی‌ها به حدود ۳۰ میلیمتر خواهد رسید.

او افزود: از فردا با توجه به ریزش هوای سرد، بارش برف در تمام مناطق استان پیش بینی شده که این بارش به ویژه در ارتفاعات به ۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

خندان رو گفت: از یکشنبه از شدت بارش‌ها در استان کاسته می‌شود و دمای هوا به صورت محسوسی و در برخی مناطق تا ۲۰ درجه زیرصفر کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: امکانات این اداره کل برای مدیریت باران‌های شدید کم است و از دهیاران و پیمانکاران می‌خواهیم در خصوص تأمین ماشین آلات سنگین کمک کنند.

شهامت با اشاره به آمادگی تمامی راهدارخانه‌ها در جاده‌ها افزود: اگر نیاز به اسکان اضطراری باشد نمازخانه‌های راهدارخانه‌ها آماده اسکان مسافران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز ازآماده باش کامل ۵۲ تیم امدادی در جاده‌ها خبر داد و گفت: در کنار این امدادگران، تیم‌های واکنش سریع و امداد هوایی هم آماده امدادرسانی هستند.

رضایی، رئیس پلیس راه استان هم از آمادگی ۵۴ تیم از عصر امروز در پاسگاه‌های پلیس راه و سه گردنه برف گیر استان خبر داد و گفت: در صورت سنگین بودن بارش برف، محدودیت‌های تردد ماشین‌های سنگین اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با توجه به پیش بینی افت فشار گاز در ۷۲ ساعت آینده، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند و وسایل گرمایشی را بین دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

هاشمی از اداره‌ها و سازمان‌های استان نیز خواست وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش کنند.

پوشاندن کنتور‌های آب برای جلوگیری از یخ زدگی، پوشش و ایمن سازی مناسب محل نگهداری دامها، تنظیم دمای مناسب برای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و تأمین سوخت این مکان‌ها از توصیه‌های مطرح شده در این نشست به شهروندان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم تأکید کرد دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان باید با آمادگی بیشتر، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا کمترین خسارت از بارندگی‌های پیش بینی شده به استان وارد شود.

میرجعفریان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و به موقع در این شرایط در اولویت است گفت: همه دستگاه‌ها باید خود را برای شرایط بارندگی شدید، برف سنگین و یخبندان آماده کنند و اطلاعیه‌ها از طریق کمیته‌های ستاد مدیریت بحران اعلام شود تا مردم به موقع اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

زارع، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی هم گفت: همه معاونت‌های این مرکز آماده دریافت اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران برای شرایط پیش بینی شده هستند و درخواست داریم این اطلاعیه‌ها به موقع در اختیار صدا و سیما برای اطلاع رسانی به مردم قرار گیرد.

میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم از مردم خواست هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند و در صورت لزوم تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.