سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استیلی: ۴ تیم شانس صعود دارند/ کره جنوبی بسیار حرفه‌ای است

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: در بازی روز گذشته می‌توانستیم ازبکستان را شکست دهیم که با بی دقتی فرصت‌ها را از دست دادیم و به نظر من هر ۴ تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ابتدا درگذشت نادر باقری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس را تسلیت می‌گویم. او دوست خیلی خوب ما بود و از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدیم. در مورد مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا باید بگویم در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفته‌ایم و AFC هم این مسئله را اعلام کرده است. هر ۴ تیم شانس صعود دارند.

او افزود: بازیکنان ما در بازی دیروز کمی نسبت به ازبکستان ترس داشتند،  اما در مجموع عملکرد خوبی داشتیم. برخی از بازیکنان مان مثل فرعباسی اولین بازی‌اش را برای تیم امید انجام داد. با این حال بازیکنانی که در تیم امید بازی می کنند از لحاظ جسمانی آماده هستند و تنها مشکل‌مان تجربه کم و بازی‌های تدارکاتی محدود بود.

استیلی ادامه داد: زمان محدودی برای آماده سازی تیم داشتیم. ازبکستان تیم قدرتمندی است که در سید اول آسیا قرار دارد. این تیم قهرمان دوره قبل مسابقات بود و کره جنوبی نیز نائب قهرمان شد. هر ۲ تیم هم در گروه ما قرار گرفته‌اند. با این حال می‌توانستیم ازبکستان را شکست دهیم. در نیمه اول به جز پنالتی هیچ موقعیتی به حریف ندادیم. در نیمه دوم هم با تغییراتی که به وجود آوردیم و با آمدن مهدی قائدی به بازی شروع خوبی داشتیم، البته اگر محبی آن توپ را گل می‌کرد، می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم.


بیشتر بخوانید: لطیفی: عملکردمان در دیدار مقابل ازبکستان سینوسی بود/ بین ۲ نیمه به استیلی پیام دادم


سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه چرا قائدی از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی تایلند که گرم و شرجی است، ما استراتژی مان این بود که از بازیکنان فیزیکی بیشتر استفاده کنیم و با سیستم ۴-۱-۴-۱ بازی کردیم و با یک مهاجم به میدان رفتیم. صیادمنش از نظر جسمانی آمادگی کامل داشت و مهدی قائدی را به عنوان نقشه دوم در نظر گرفتیم. وقتی گل خوردیم، پلن دوم را اجرا کردیم. صیادمنش را عقب‌تر آوردیم و از قائدی استفاده کردیم. از نظر روانی هم قائدی را آماده روی نیمکت داشتیم. او اسلحه پنهان ما بود؛ و وقتی به میدان آمد توانستیم به بازی برگردیم. همچنین ازبک‌ها ۲ سال در کنار هم بازی کرده بودند و تیم کاملا هماهنگی بودند، اما ما توانستیم به خوبی آن‌ها را کنترل کنیم.

وی در مورد شرایط شهر میزبان در تایلند گفت: میرشاد ماجدی با توجه به تسلط خوبی که بر زبان انگلیسی و تایلندی دارد به ما خیلی کمک کرد. ضمن اینکه یک آشپز خوب  همراه تیم است، زیرا در اندونزی این تجربه را به دست آوردیم که شرایط تغذیه بازیکنان در شرق آسیا مناسب نیست. گروه پزشکی تیم امید هم هستند و به ما خیلی کمک کردند.

استیلی در مورد وضعیت صیادمنش گفت: او مهاجمی است که دوندگی بی‌امانی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی ابتدا از او در ترکیب استفاده کردیم. او یکی از بازیکنان تاکتیک پذیر است و ما سه بازی سخت در اینجا داریم و از شانس ما هم بازی‌های ما اول برگزار می‌شود که هوا گرم‌تر است.

سرمربی تیم ملی امید در پایان در خصوص بازی با کره جنوبی اظهار داشت: بازیکنان ما با وجود خستگی که داشتند یک نیمه از بازی چین و کره جنوبی را در ورزشگاه دیدند، اما کادر فنی هر ۹۰ دقیقه بازی را دید و آنالیز کرد. کره تیم فوق‌العاده حرفه‌ای است. آن‌ها در دقیقه ۹۳ به چین گل زدند. بازی بسیار سختی با این تیم داریم. کادر فنی، کره جنوبی را شب گذشته تا ساعت ۳-۴ دیشب آنالیز کرد و امروز صبح هم تجزیه تحلیل کره هم ادامه داشت. در این بازی بحث ما بر روی کار دفاعی و شکل تیمی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.