سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: ترور سلیمانی بهره‌گیری غیرقانونی آمریکا از زور بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی در بغداد را بهره‌گیری غیرقانونی آمریکا از زور دانست و اعلام کرد واشنگتن به دنبال توجیه کار خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیان دلیل مخالفت مسکو با بیانیه یکجانبه آمریکا در شورای امنیت درباره محکومیت حمله به سفارت آمریکا در بغداد گفت مسکو نمی‌تواند به استفاده غیرقانونی آمریکا از خشونت و نقض تمامیت ارضی کشور‌ها در جریان ترور سردار سلیمانی بی اعتنا باشد.

وی تاکید کرد که اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایانگر استفاده غیرقانونی از زور است و حالا طرف آمریکایی به دنبال توجیه اقداماتش است.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: روسیه به طور مداوم و منظم خواستار حمایت از اصل حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک است و این بار نیز ما آماده بودیم تا روی پیش‌نویس آمریکایی کار کنیم.

وی افزود: اما آمریکا چند ساعتی پس از توزیع پیش نویس بیانیه مذکور در شورای امنیت اقدام به حمله به فرودگاه غیرنظامی بغداد کرد که با کشته شدن چند نفر از جمله سلیمانی همراه شد.

زاخارووا گفت: به دنبال این اقدام واشنگتن به دلیل رویکرد ضد ایرانی خود، تهران را (در خصوص حمله به سفارت آمریکا در بغداد) متهم کرد بدون اینکه مدارکی در این باره ارائه دهد و سپس یک فرمانده ایرانی را در عملیاتی غیرقانونی ترور کرد و در روز‌های بعد برای تصویب پیش‌نویس بیانیه خود در شورای امنیت به جستجوی توجیهی برای استفاده غیرقانونی آن‌ها از خشونت تلاش کرد.

وی پذیرش بیانیه ارائه شده در شورای امنیت در این مورد را مظهر بی‌اعتنایی به استفاده از زور و نقض منشور سازمان ملل و اصل احترام به حاکمیت کشور‌ها دانست.

آمریکا در اقدامی جنایتکارانه جمعه گذشته در حمله‌ای متجاوزانه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و جمعی از همراهانشان را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.