سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطیفی: عملکردمان در دیدار مقابل ازبکستان سینوسی بود/ بین ۲ نیمه به استیلی پیام دادم

کارشناس فوتبال ایران گفت: بین ۲ نیمه بازی با ازبکستان از طریق واتس آپ به حمید استیلی پیام داده و دیدگاهم را به او ارائه کردم.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش نسبت به تساوی یک بر یک تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل ازبکستان در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، کشته شدن هم وطنان عزیزمان در مراسم تشییع پیکر آن شهید والامقام، سقوط هواپیمای اوکراینی و سقوط اتوبوس در سوادکوه را تسلیت می‌گویم. هرچند تساوی در بازی‌های گروهی به نوعی می‌تواند یک شکست محسوب شود، اما نمایش تیم ملی امید مقابل ازبکستان حاوی نکات مهمی بود.

او افزود: فرم بازی بازیکنان مان در دقایقی از این دیدار بسیار امیدوارکننده بود. شاگردان حمید استیلی به ویژه در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه اول عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما مشکل اصلی تیم مان این بود که بازیکنان در اول بازی شکل یکسانی نداشتند و در یک ردیف پیش نرفتند. در واقع عملکرد تیم ملی امید در طول بازی با ازبکستان سینوسی بود. گاهی بسیار فراتر از حد انتظار عمل کردیم و در لحظاتی از بازی هم عملکرد ضعیفی داشتیم.

بین ۲ نیمه از طریق واتس آپ به حمید استیلی پیام دادم!

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: با این وجود با توجه به عشق و علاقه‌ای که همه ما به تیم امید داریم بین ۲ نیمه از طریق واتس آپ به حمید استیلی پیام داده و دیدگاه خودم درباره عملکرد تیم در نیمه اول را به او گفتم و امیدوار بودم یک درصد آن را ببیند. به استیلی پیام دادم که تیم ما می‌تواند به دلیل میانگین قدی مناسب و بازیکنان خلاق مان در فاز تهاجمی می‌توانیم به این تیم ضربه روی ضربات ایستگاهی گل بزنیم. با این وجود نتوانستیم از این ویژگی خوب مان استفاده کنیم.

استفاده نکردن از مهدی قائدی در نیمه اول اشتباهی بود که حمید استیلی انجام داد

لطیفی اظهار داشت: اگر بازیکنان ایران تا حدی باهوش بودند می‌توانستند برنده بازی شوند. استفاده نکردن از مهدی قائدی در نیمه اول اشتباهی بود که حمید استیلی انجام داد. ازبک‌ها برای برد به زمین آمده بودند و سرمربی ما باید از همان ابتدای بازی از نبوغ، خلاقیت و استارت‌های کوتاه قائدی استفاده می‌کرد. البته دیدگاه استیلی و دستیارانش این بود که این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار ندهند. از وقتی قائدی به بازی آمد نبوغ و خلاقیت تیم ملی امید بیشتر شد و موقعیت‌های خطرناک تری روی دروازه حریف خلق کردیم.


بیشتر بخوانید: تیم ملی فوتبال امید ایران یک - ازبکستان یک/ فرصت سوزی امید‌ها در اولین گام انتخابی المپیک 


او افزود: نکته اتکای ازبکستان هم بازیکنان شماره ۹ و ۱۰ این تیم بودند که در کار‌های هجومی خلاقیت زیادی داشتند. به نظر من جسور یاخشیبائف می‌تواند در آینده یکی از بهترین بازیکنان آسیا شود.

تساوی نمی‌تواند نتیجه ایده آلی باشد، اما از باخت بهتر است

سرمربی سابق تیم‌های ملوان انزلی و گل ریحان البرز تصریح کرد: با درنظر گرفتن انصاف به جز ۶ ،۷ دقیقه پایانی بازی که به شدت تحت فشار حریف بودیم بازی بسیار خوبی انجام دادیم، اما با این نتیجه اهالی فوتبال را در بیم و امید نگه داشت. هرچند تساوی نمی‌تواند نتیجه ایده آلی باشد، اما از باخت بهتر است به ویژه اینکه بازی باخته را به تساوی کشاندیم.

لطیفی افزود: مجتبی نجاریان به دلیل بی تجربگی به ازبکستان پنالتی داد و نباید این اتفاق رخ می‌داد. بازی با کره جنوبی و چین برای ایران بسیار حائز اهمیت و سخت است. با توجه به برتری کره مقابل چین برای صعود از این مرحله باید بازی دوم مان را ببریم. برای تیم ملی امید آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این تیم پس از ۴۴ سال به المپیک صعود کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۸
ازاستیلی کاری برنمی آید.