سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرایاالسلام: پاسخ ایران، به هیمنه آمریکا آسیب جدی زد/ برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق گزینه‌های خود را داریم

سخنگوی گردان‌های نظامی جریان صدر در عراق تاکید کرد پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی محقق شد و هیمنه آمریکا را در هم شکست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صفا التمیمی، سخنگوی گردان های سرایاالسلام وابسته به جریان صدر در گفتگو با المیادین اعلام کرد ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مسیر عملیات آزادسازی عراق از دست تروریست های داعش مانع تراشی زیادی کرد. هیچ کس نمی تواند نقش سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در همه جبهه ها در جنگ علیه داعش را انکار نمی کند.

صفا التمیمی افزود: آمریکا باید می دانست که براساس عرف نظامی سپهبد سلیمانی مصونیت دارد. آمریکا با ترور شهید سلیمانی تمام قوانین نظامی را نقض کرد. سید مقتدی صدر درگذشته به ما تاکید کرده است سفیر آمریکا را هدف قرار ندهیم، چراکه برخلاف قانون است. سید صدر با لهجه ای تند صحبت کرد، زیرا ترور ابومهدی مهندس یک تجاوز تروریستی بزرگ بود.

سخنگوی سرایاالسلام افزود: به خاطر بمباران های آمریکا علیه نیروهای ما عملیات نابودی داعش بسیار به تاخیر افتاد. آنچه اکنون نیروهای آمریکایی انجام می دهند نقض حاکمیت عراق است. پاسخ به خون شهدا با اخراج نیروهای آمریکایی از عراق خواهد بود. ایران عمق استراتژی ما و کشور همسایه عراق است که روابط متعددی با آن داریم. ائتلاف بین ایران و گروه های مقاومت عراق باقدرت برقرار است و امکان ندارد که پایان یابد.

صفا التمیمی با تاکید بر اینکه پاسخ ایران با قدرت محقق شد گفت: گمان نمی کنم دیگر آمریکا پاسخی بدهد. هیمنه آمریکا با این پاسخ ایران آسب جدی دید و ترامپ باید به خاطر خسارتی که به ما و عراق زده غرامت بپردازد. تمام گروه های تروریستی که به فکر ورود مجدد به عراق باشند، گورهایشان آماده است. اگر دیپلماسی عراق اعلام کند از اخراج نیروهای آمریکایی ناتوان است، گزینه های خود را داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ساحل
۰۴:۴۴ ۲۰ دی ۱۳۹۸
درود برشما ما هم منتظر انتقام شما علیه نیروهای تروریست امریکا هستیم