سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۵۷۵ کانون فرهنگی در سامانه بچه‌های مساجد کردستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان گفت: تاکنون ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان و حدود هشت هزار عضو این کانون‌ها درسامانه بچه‌های مسجد ثبت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، کامل گلباغی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، گفت: سرانه مکان مذهبی در کشور به ازای هر یک هزار و ۲۰ نفر یک مکان مذهبی است، ولی در کردستان به ازای هر ۵۲۰ نفر یک مکان مذهبی وجود دارد.

او افزود: حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد با ۲ هزار و ۹۶ مسجد در استان داریم.

گلباغی با اشاره به اینکهتاکنون ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان و حدود هشت هزار عضو این کانون‌ها در این سامانه ثبت شدند بیان کرد: برای رفع خلا قانونی که داشتیم بر همین اساس سند تحول تدوین شد که نجات بخشی از فعالیت‌های دینی مذهبی بود که در اردیبهشت ۹۷ توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت ابلاغ شد.

او از برگزاری هجدهمین دوره آزمون قرآن کریم در ۱۱ بهمن امسال خبر داد و یادآور شد: این آزمون همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور ۲ هزار و ۲۲۹ شرکت کننده برگزار می‌شود.

گلباغی افزود: کانون‌های مساجد در روستا‌های با بیش از یک‌هزار نفر جمعیت تشکیل می‌شود و باید کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شوند و تاکنون با همکاری ۲۸ رابط ۵۷۵ کانون مساجد در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند و هشت‌هزار عضو در این سامانه ثبت نام شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان:همچنین از برگزاری جشنواره آیات با عنوان نغمه‌های محمدی در استان خبر داد و گفت: ۱۹ و ۲۰ فروردین اختتامیه این جشنواره را شاهد خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره آزمون قرآن کریم ۱۱ بهمن ماه با دو یک‌هزار و ۲۲۹ نفر شرکت‌کننده در چهار گروه و در ۱۵ رشته برگزار می‌شود، که در ۹ شهرستان و ۱۰ حوزه اجرا می‌شود.

گلباغی از ایحاد شورای برنامه‌ریزی کانون‌های مساجد در استان خبر داد و افزود: این شورا به ریاست نماینده، ولی فقیه، نایب رییسی استاندار و با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صداو سیمای مرکز استان، شهردار و امام جمعه سنندج به زودی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، مساجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.