سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضا فروشی مهندسان ناظر پدیده شوم این روزهای احداث مسکن

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: یکی از بزرگ‌ترین آفت ها در ساخت‌ و سازهای امروزی، امضا فروشی مهندسان ناظر در احداث مسکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، ظهر پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات عمرانی استان سمنان ضمن برشمردن آفت‌های مدیریتی و نظارتی برسازه‌ها و ساختمان سطح کشور، بیان کرد:امضا فروشی مهندسان ناظر خیانت ملی در ساخت‌وساز است.

او افزود: بزرگ‌ترین آفت و خیانت ملی در ساخت‌وسازها در واقع پدیده شوم امضا فروشی مهندسان ناظر در احداث مسکن است، زیرا این پدیده می‌تواند به ساخت ساختمان‌ها بدون رعایت الزامات منتهی شود و در واقع ضرورت توسعه قانون نظام‌مهندسی را یک‌بار دیگر نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، ادامه داد: عمر و مقاومت ساختمان‌ها و سازه‌ها باید با فنی کردن کالبد شهرها و کیفی سازی استاندارد ساخت‌وساز مدنظر سازندگان مسکن همراه باشد زیرا قرار است مردم در ساختمان‌ها زندگی کنند و این مسئولیتی بزرگ است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور در دومین بخش سخنان خود،گفت: بازنگری و اصلاح برخی از قوانین در حوزه عمرانی باید متناسب با شرایط روز انجام شود.

قربانی ضمن بیان اینکه عمده معضلات توسعه و عمران در سطح استان‌های کشور بر حسب ناهماهنگی‌های مسئولان استانی ایجاد می‌شود، تاکید داشت: مدیران با تفکیک مسائل، نباید اجازه ورود مشکلات به سطح کلان کشور و وزارت خانه را بدهند که این امر نیازمند مدیریت است.

او به تمرکز جمعیت در تهران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تمرکزگرایی جمعیت به علت ضعف خدمات زیرساختی در استان‌ها محسوب می‌شود، گفت: بخشی‌نگری مدیران استانی آفت توسعه‌یافتگی در آینده کشور است که باید درباره آن تدبیر کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
امضافروشی مهندسان و نظارت های صوری ، باعث هدر رفت سرمایه های ملی میشود ، باعث ساخت خانه های ناایمن .
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا لیست بیمه تامین اجتماعی برای سرپرست کارگاه ساختمانی رد نمیشود ؟
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
مجهز شدن مهندسان ناظر و مجری سرساختمان به دستگاه GPS برای اعلام حضور سرساختمان به شورای مرکزی نظام مهندسی
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
پروانه فروشی به بهای اندک ، جرم است
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۹ دی ۱۳۹۸
مهندسان سرساختمان به GPS مجهز شوند تا از طریق سیستم موقعیت یاب جهانی ، حضورشان سرساختمان ثبت شود و امضافروشی متوقف شود .
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ماموران شهرداری باید غیبت مهندسان مجری سرساختمان را به نظام مهندسی اعلام کنند .
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
شناسایی مهندسان شاغل در بخش دولتی که امضافروشی میکنند
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
با ایجاد سامانه کارنامه حرفه ای و شغلی مهندسان و شرکت‌ها می‌توان مهندسان چندشغله و پروانه فروش را شناسایی کرد. بدین صورت که با اتصال به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و سامانه کارکنان نظام اداری کشور می‌توان فهمید کدام مهندسان در بخش دولتی یا خصوصی شاغل هستند .
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ دی ۱۳۹۸
تعرفه های نظام مهندسی یک جدول برای سال 85 داشته وبایستی هر سال بروز بشه با شاخص ها ی تعدیل ساختمانی از سوی سازمان مدیریت بروز بشه ولی متاسفانه افزایش تعرفه های نظام مهندسی اراک هنوز ابلاغ نشده بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال ، چرا مهندسان امضافروشی نکنند ؟ زیر فشار گرانی و تورم ۴۰ درصدی له شدند
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۹ دی ۱۳۹۸
نصب دستگاه اسکنر اثر انگشت در کارگاه های ساختمانی برای حضور و غیاب کردن مهندسان ناظر و مجری
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۹ دی ۱۳۹۸
امضافروشی توسط مهندسان شاغل در ارگان های دولتی انجام میشود ، که صبح تا عصر در اداره مشغول به کار هستند ، فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارند ، مهندسان شاغل در شهرداریها ، معاونت عمرانی استانداری ، بخشداری ، فرمانداری ، اداره راه و شهرسازی ...
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
اخلاق حرفه ای بیشتر شامل رعایت مسایل حرفه ای مثل عدم قبول مسئولیت شامل تعارض منافع و یا عدم قبول کار صوری و عدم امضا فروشی و بکار نبردن عناوین تقلبی که به او متعلق نیست و یا مدارک جعلی و تقلبی و رعایت حقوق مردم و مشتری و صداقت و دانش در کار میشود
وگرنه کسی که ظاهری مودب دارد ولی به موارد فوق اهمیت نمیدهد از یک بیسواد بی اخلاق هم ... تر است.