سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور استانهای رسانه ملی؛

صدا و سیما باید موشکافانه نقد کند

معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: صدا و سیما باید موشکافانه نقد کند و مدیرانش نقد پذیر باشند چرا که رسانه ملی چشم و گوش مردم است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در آبادان در آیین معارفه مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آبادان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همانطور که امام فرمودند خوزستان دینش را به اسلام ادا کرد.

او ادامه داد: شبکه خوزستان با پوشش اجتماعات بزرگ مردم در تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی با شبکه های ماهواره ای مقابله کرد و به دروغ پردازی های آنان با انعکاس تصاویر جمعیت عظیمی که برای بدرقه سردار دلها آماده بود پاسخ داد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صدا و سیما باید موشکافانه نقد کند و با تزریق امید به بررسی و پیگیری مجدانه بپردازد تاکید کرد: مدیران این سازمان باید نقدپذیرتر باشند و به کمک صدا و سیما بیایند چرا که این سازمان باید چشم و گوش مردم باشد و صدای مردم و گلایه مندی های آنان را منعکس کند.

علی دارابی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم افزود: سازمان صدا و سیما نه تنها در زمان انتخابات بلکه در تمام طول سال باید فراجناحی کار کند و مردم باید صدا و سیما را از خود بدانند چرا که صدا و سیما مرجع، پناه و صدای مردم است.

او با تاکید ویژه بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که پیش برنده آن جوانان هستند باید در دستور کار جدی مدیران رسانه قرار گیرد گفت: اگر آرمان ها و اهداف انقلاب را برای جوانان تشریح، کارنامه انقلاب را هنرمندانه تبیین و در همین چارچوب برنامه ها را تدوین کنیم کار خود را خوب انجام داده ایم.

معاون امور استانهای رسانه ملی ادامه داد: همواره از مدیران همواره خواسته ایم جذب نخبگان و تعامل موثر با سازمان ها را جدی بگیرند و در شرایط بحران و تشدید تحریم ها به رونق تولید بپردازند.

دکتر دارابی تصریح کرد: خط مشی صدا و سیما مبتنی بر اندیشه ها و آرمان هایی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند و ما نیز صدای مردم و تریبونی برای انعکاس عملکرد و فعالیت های خوب نهادها در طول سال هستیم.

او در ادامه از مرکز آبادان به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و کشاورزی نام برد و گفت: برای توسعه پایدار و رفع چالش ها باید جدی کار کرد.

معاون امور استانهای رسانه ملی ضمن قدردانی از آقای مسلم رحیمی مدیرکل مرکز خوزستان برای همکاری در زمینه انتصاب آقای بهرام در آبادان ابراز امیدواری کرد: ناصر بهرام ادامه دهنده اقدامات شایسته داریوش دبیقی باشد و کارهایی که فرصت نشده انجام گیرد را با شناسایی نقاط قوت پی گیرد.

در این مراسم با حکم دکتر علی عسگری رییس رسانه ملی آقای بهرام به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آبادان منصوب و از تلاش بی وقفه داریوش دبیقی مدیرکل پیشین این مرکز قدردانی شد.

در آیین معارفه امروز همچنین حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان با گرامیداشت شهادت دختر نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این ایام مصادف است با شهادت سردار دلها، کسی که اگر همه نویسندگان و گویندگان بخواهند درباره اش صحبت کنند نمی توانند حق مطلب را ادا کنند.

او گفت: خون مطهر سردار دلها پس از شهادتش مشخص شد که چه موجی ایجاد می کند.

امام جمعه آبادان با اشاره به عملکرد مثبت و مدبرانه رسانه ملی در همه عرصه ها بویژه شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  تاکید کرد: صدا و سیما در همه صحنه ها خوب می درخشد؛ همانطور که امام راحل فرمودند: صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است و این مسیر باید ادامه یابد.

او با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه باید دشمن را شناخت تاکید کرد: یکی از بخشهایی که میتواند در این زمینه کمک شایانی کند صدا و سیماست؛ چرا که صدا و سیما ماموریت مهمی دارد.

امام جمعه آبادان گفت: این خطه ظرفیت های زیادی دارد؛راهیان نور،اربعین،دفاع مقدس،باید روی این ظرفیت ها خوب کار بشود؛در این مدت جناب دبیقی به عنوان یک مدیر در این سالها بسیار خوب درخشید و از جناب بهرام هم یک مدیر انقلابی است و انتخاب شایسته ای برای این جایگاه است همین انتظار می رود.

داریوش دبیقی مدیر کل سابق مرکز آبادان و مدیرکل کنونی استان مرکزی در این مراسم گفت: از معاون امور استانهای رسانه ملی برای انتصاب در یکی از مراکز مهم و پرمسئولیت کشور قدردانی کرد و لطف و اعتماد وی به فرزندان آبادان برای انتخاب مدیرجهادی از دل خوزستان به منظور ادامه فعالیت در سنگر جنگ نرم ستود.

او گفت: در صدا و سیمای مرکز آبادان با وجود کم و کاستهایی در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی اما کارهای بزرگی انجام شد که نتیجه تلاش همکارانی است که کوشیدند مرکز آبادان پا به پای مراکز بزرگ در کشور بدرخشد.

داریوش دبیقی همچنین به ۹ ساعته بودن پخش برنامه های مرکز آبادان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت با توجه ویژه دکتر دارابی شبکه آبادان ۲۴ ساعته شد و بر روی ماهواره رفت و این مهم بی شک در راستای رضایت مخاطبان و مردم منطقه و آبادانیهای ساکن در سراسر دنیاصورت گرفته است.

او گفت: تولید برنامه هایی با زبان عربی از جمله مضیف المحبه و لحظه الحیات که توانست مخاطبان زیادی را در حد دو برابر جذب کند.

دبیقی بازسازی صفر تا صد مرکز آبادان با وجود محدودیت ها , ایجاد فیبر نوری از شلمچه تا اروندکنار , ایجاد لینک ثابت در مسجد جامع و تولیدات مستندات نظیر عینک ریبن و سینمارکس پرداخت و مشکلات مناطق محروم را از جمله اقدامات مهم سالهای گذشته عنوان کرد.

او همچنین به مدیریت و جدیت همراه با مهربانی و اخلاق اسلامی دکتر دارابی اشاره کرد و گفت: عملکرد هوشمندانه صدا و سیما و گذر آرام  در همه بحران ها نتیجه تدابیر مدبرانه معاون امور استانهاست که همواره پابه پای نیروها در حال تلاش است.

داریوش دبیقی در پایان گفت: یکی از افتخاراتم در زندگی در طول این شش سال همکاری با افراد متخصص و جهادی در مرکز آبادان است که هر کدام از آنان با یک عنوان شغلی چند جایگاه تخصصی خالی از نیروی انسانی را پوشش می دهند.

ناصر بهرام مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آبادان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت سردار دلها از معاون فاضل و ادیب امور استانهای رسانه ملی برای توجه ویژه به خوزستان و حضور در همه بحرانهای این استان قدردانی کرد.

او ادامه داد: در گام دوم انقلاب از عنایت و اعتماد دکتر علی دارابی سپاسگزارم و با توسل به ائمه اطهار و شهدا تلاش خواهیم کرد شهرهای آبادان و خرمشهر را بیش از پیش در محور توسعه قرار دهیم، صدای مردم و سیمای آنان باشیم و امیدآفرینی را از آبادان به سراسر کشور تزریق کنیم.

مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آبادان در پایان از داریوش دبیقی مدیرکل پیشین صدا و سیمای مرکز آبادان برای تلاش بی وقفه در مدت ۶ سال گذشته و حضور شبانه روزی در همه مقاطع بحران قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران در مسیر رو به رشدی که آقای دبیقی بنا نهاد گام برداریم.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.