سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی بیش از ۲۱هزار مددجوی زنجانی از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:بیش از ۲۱هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون از برنامه‌های آموزشی، فکری و فرهنگی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با معاونت فرهنگی سپاه انصار المهدی (عج) این استان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، گفت: از مهم‌ترین اقلام توانمند ساز خدمات فکری و فرهنگی، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن مناسب بوده و ارائه خدمات مؤثر در این سه بخش، از محور‌های اصلی کاری این نهاد در حوزه توانمندسازی جامعه هدف است.

او با تأکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه توانمندسازی ارائه توأمان و متوازن خدمات در این بخش‌ها است، افزود: خدمات فرهنگی این نهاد با رویکرد دینی و قرآنی به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود تا با نهادینه شدن سبک زندگی دینی و ایجاد و تقویت روحیه کار و تلاش، توانمندسازی فکری گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و حرکت به سمت کارآفرینی و توانمندی اقتصادی آن‌ها، انجام شود.

صفری بابیان اینکه از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی ایجاد و تقویت نشاط معنوی و امید به آینده در خانواده‌ها و گرفتن یأس و ناامیدی از آن‌ها است، ادامه داد: با همین رویکرد برنامه‌های مختلفی در طول سال برای مددجویان تحت حمایت در حوزه فرهنگی باهدف تقویت بعد ایمانی و اعتقادی جامعه هدف این نهاد اجرایی می‌شود.

او برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی و تربیتی را از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به زیارت عتبات عالیات، مشهد مقدس وقم و جمکران اعزام‌شده‌اند.

او از ارائه خدمات آموزشی به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: به‌منظور ترویج سبک زندگی دینی، تقویت عقل معاش و تدبیر منزل، جاری کردن گفتمان اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها بیش از ۲۱۰۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون از برنامه‌های آموزشی، فکری و فرهنگی این نهاد با رویکرد دینی و قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به فراوانی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی هم اشاره کردوافزود:بیش از ۸ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در برنامه‌های طرح فلاح ودوهزارو ۲۵۶ نفر نیز در کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کرده‌اند.

صفری با اشاره به حضور دانشجویان، طلاب علوم دینی و دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی این نهاد گفت: از ابتدای  امسال تاکنون قریب به ۱۲۰۰ نفر از این افراد از برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی کانون‌های تابستانه و موقت کمیته امداد استان زنجان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.