سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صدا و سیما مرکز خوزستان:

امسال خوزستان ۴ بحران پشت سر گذاشت/صدا و سیما خوزستان جز مراکز با رتبه بالا در میان استان‌ها

مدیرکل صدا و سیما مرکز خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴ بحران در استان پشت سر گذاشتیم که عملکرد خوب سبب رضایتمندی خوبی در جغرافیای خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسلم رحیمی رحیمی مدیرکل صدا و سیما مرکز خوزستان در جلسه شورای مدیران صدا و سیما که بابا حضور علی دارابی معاون امور استان‌ها صدا و سیما کشور برگزار شد، گفت: امسال ۴ بحران خیلی مهم را در ۹ ماه گذشته پشت سر گذاشتیم که اولین بحران سیل بود.

او افزود: علیرغم خسارت‌ها در سیل برکات مهمی نصیب استان شد که از آن جمله می‌توان به تولید بالای برنج در کشور و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه بیشتر تعهدات تولید برنامه‌ای سیما در طول سال تعلق به سیل گرفت، اظهار داشت: رضایتمندی بسیار خوبی در حوزه سیل در جغرافیای استان به وجود آمد.

مدیرکل صدا و سیما مرکز خوزستان، بحران دوم در استان را زلزله عنوان و بیان کرد: در مسجد سلیمان و نقاطی از ایذه رخ داد که بازهم همکاران سنگ تمام گذاشتند و با پخش زنده برنامه‌های مختلف و مطالبه گری از مسئولین پیگیر رسیدگی به خواسته‌های مردم بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بحران سوم اغتشاشات آبان ماه بود که اثراتی در استان برجای گذاشت و با توجه به توطئه‌های دشمنان، خدا را شکر این بحران با کمک رسانه و سایر دستگاه‌ها پشت سر گذاشته شد و بحران مدیریت شد.

مسلم رحیمی به آبگرفتگی کلانشهر اهواز به عنوان بحران چهارم اشاره کرد و ادامه داد: با هدایت ناصر بهرام معاون امور استان‌ها به صورتی عمل شد که مردم با مراجعه به رسانه و اعتماد به آن نیازمندی‌های خود را دنبال می‌کردن و اجازه موج سواری به دشمنان ندادند.

او در خصوص شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خوزستان گفت: با اعلام رسمی سپاه مبنی بر تشییع شهید سلیمانی در اهواز در کمتر از ۱۲ ساعت مسیر تشییع مشخص شد با ۸ واحد سیاری که در اختیار داشتیم در کنار سایر واحد‌ها بهترین پوشش ممکن را به کار بردیم.

به گفته رحیمی، در حوزه صدا در مورد تعهدات تولیدی همین حالا به ۱۰۰ درصدی رسیدیم و در سیما هم بیشتر تعهدات ما انجام شده است و همچنان به تولید برنامه‌های مختلف در زمینه‌های مختلف تا پایان کامل سال ادامه می‌دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در موضوع مشارکت‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با شرکت‌ها قرارداد امضا کردیم که عمدتا اختصاص به تولید برنامه برای ۳ ماه آخر سال اختصاص می‌یابد.

او اذعان داشت: در ۲ سال اینده هم ۷ میلیارد تومان برای دولت در زمینه فنی تعریف پروژه کردیم و تاکنون ۶۴۰ نفر از هنرمندان را در بانک اطلاعاتی هنرمندان شناسنامه دار کردیم، ضمن اینکه در حوزه صدا و سیما برنامه‌های پژوهش محور برای تولیدات فاخر در دستور کار قرار گرفته است.

صدا و سیما خوزستان جز مراکز با رتبه بالا در میان استان‌ها

علی دارابی معاون امور استان‌ها در صدا و سیما کشور در این نشست با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در کشور عراق در ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد امروز، چهارشنبه ۱۸ دی ماه گفت: سرافرازی رزمندگان اسلام در اجابت درخواست مردم در پاسخگویی به تجاوز آمریکا و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قابل تقدیر است و این پیروزی و سیل اول ایران به جنایتکاران آمریکایی را به ملت ایران و همرزمانش تبریک می‌گویم.

او در ادامه اظهار داشت: از تلاش‌های کارکنان صدا و سیمای خوزستان در همه بخش‌ها تقدیر می‌کنم چراکه استان خوزستان همیشه جز مراکز با رتبه بالا در میان استان‌ها محسوب می‌شود.

دارابی تصریح کرد: مردم خوزستان برای استقبال از پیکر پاک شهیدان حماسه بی نظیری برجای گذاشتند و این هنرمندی رسانه‌ای تاثیر شگرفی بر حضور پر شور مردم سایر استان‌ها برای استقبال پیکر شهیدان به حتی گذاشت که جا دارد از طرف رئیس صدا و سیما کشور از کارکنان صدا و سیمای این استان تقدیر ویژه کنم.

این مقام مسئول افزود: با توجه به عملکرد موثر ناصر بهرام در مدیریت خبر آبادان و همچنین خوزستان و خدمات ارزنده‌ای که به جای گذاشتند و را به عنوان مدیر کل مرکز آبادان برگزیدیم و آرزوی موفقیت می‌کنیم.

خوزستان در جشنواره تولیدات دفاع مقدس و مقاومت پیشگام باشد

معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور در ادامه گفت: از استان خوزستان تقاضا می‌کنم در جشنواره تولیدات دفاع مقدس و مقاومت پیشگام باشد، جشنواره‌ای که با جایزه شهید سپهبد قاسم سلیمانی با محوریت و مرکزیت استان خوزستان برگزار خواهد شد و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیاند.

علی دارابی افزود: نکته مهم دیگر، گسترش تولیدات مشترک در زمینه‌های مختلف با همسایگان است که استان‌خوزستان ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

مشکلات خوزستان، زیبنده این استان نیست

او بیان داشت: استان خوزستان مشکلات فراوانی دارد و این مشکلات زیبنده این استان نیست، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مختلف که نقش زیادی در همین مشکلات دارند باید مطالبه گری شود، سیل، ریزگرده، مسائل کارگری، اغتشاشات همه و همه را در خوزستان شاهدیم که باید با برنامه ریزی درست برای حل این مشکلات در حد توان رسالت خود را انجام دهیم.

دارابی ادامه داد: ما باید زبان مردم باشیم و تعارف هم نداریم، البته به منظور گفتمان امید باید خدمات دولت مردان را منعکس کنیم، اما وظیفه داریم با تولیدات جذاب و پژوهش محور مشکلات را بیان‌کنیم و مطالبه گر باشیم.

او با بیان اینکه انتخابات مجلس را پیشرو داریم، تصریح کرد: سیاست رسانه بی طرفانه این است که مجلسی لایق با مشارکت بالای مردمی رقم بخورد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه امسال، با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصادف شده می‌شود که جدول پخشی برای همه مراکز تا این روز ارسال کردیم و در صدا و سیمای خوزستان به‌عنوان محور، ۸ کارکرد را در نظر داریم.

علی دارابی، مستند سازی، نمایش، پویانمایی و انیمیشن، موسیقی و کلیپ، تولیدات ویژه رادیو، تولیدات ویژه در خصوص دفاع مقدس و مقاومت، اقوام و سنت ها، پرداختن به ظرفیت دو زبان بودن استان و برنامه سازمان برای برنامه سازی در این زمینه مواردی است که باید مرکز خوزستان به عنوان چراغ راهنما در نظر بگیرد و به پیش برود.

او در پایان گفت: باید روح اتحاد و انسجام در جامعه را باید به سهم‌خود تقویت کنیم و در حوزه صدا و سیما برنامه‌های پژوهش محور برای تولیدات فاخر در دستور کار قرار گرفته است.

مطرح کردن مطالبات مردمی در رسانه

ناصر بهرام معاون خبر صدا و سیما مرکز خوزستان بیان داشت: هر ۳ روز یکبار ما در استان به نوعی با موضوعات حساس و مهم خبری روبرو بودیم که با این وجود مجموعه ما با تلاش شبانه روزی توانسته مطالبات مردمی را مطرح کنند.

او در ادامه از همه همکاران و مدیران واحد خبر برای این موفقیت‌ها تشکر کرد و گفت: در بخش مجموعه خبری در کشور اول هستیم در رادیو نیز جز ۳ استان اول هستیم، ضمن اینکه در بحث فضای کجازی در کمترین زمان ممکن خبر‌ها منتقل می‌شود در کمال صحت و سلامت، در زمینه پخش گزارش‌های امید بخش رتبه اول را دارا هستیم و توانستیم در جشنواره استان‌ها هدهد برتر را کسب کردیم.

بهرام بیان داشت: در این مدت برای آن که دین خود را به مردم ادا کنیم مطالبات مردم را بخصوص در زمینه سیل زلزله به مسواین با تمام توان منتقل کردیم و در غالب برنامه گفتگو ویژه خبری برای اولین بار با استفاده از خبرنگاران به عنوان مجری کارشناس توانستیم پیگیری‌های خیلی خوبی برای رفع مشکلات استان صورت دهیم که در نهایت از همه همکاران در خبر تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.