سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم راه اندازی رستوران‌های سنتی در اماکن تاریخی شهر

شهردار منطقه ۸ تبریز بر لزوم راه اندازی رستوران‌های سنتی در اماکن تاریخی شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی مدبر شهردار منطقه ۸ تبریز  در جلسه‌ای با جمعی از هیات امنای اغذیه فروشی و مدیران رستوران‌های تبریز در خصوص افزایش همکاری‌ها برای راه اندازی مسیر‌های غذا خوری و راه اندازی رستوران‌های سنتی همگون با بافت تاریخی شهر در خانه ها، حمام‌ها و یخچال‌های تاریخی تبریز با آن‌ها تبادل نظر کرد.

او با اشاره به محور‌های گردشگری و پیاده راهی منطقه، این مسیر‌ها را دارای پتانسیل بالا برای ایجاد کاربری‌های رفاهی و غذا خوری دانسته و از مدیران رستوران‌ها و غذا خوری‌ها دعوت نمود تا در راه اندازی رستوران و چای خانه و کافی شاپ در این اماکن با شهرداری منطقه هشت همکاری کنند.

مدبر با اشاره به طراحی غرفه‌های رفاهی- خدماتی در محوطه داخلی میدان بهشتی این مکان را فضای مناسبی برای حضور برند‌های مختلف غذاخوری، سوغات فروشی و ... دانست.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه برای ایجاد مسیر گردشگری حدفاصل پل ملل متحد تا پل قاری، از سرمایه گذاران مختلف دعوت کرد تا با راه اندازی غذاخوری، کافی شاپ و دمنوش خانه در مجاورت پل‌های تاریخی موجود در مسیر با شهرداری منطقه ۸ در اجرای این طرح مشارکت کنند.

مدبر با اشاره به وجود صد‌ها خانه تاریخی به همراه یخچال و حمام‌های تاریخی در منطقه از این اماکن به عنوان پتانسیل بالا برای راه اندازی رستوران‌ها و استفاده گردشگری از آن‌ها یاد نمود که دارای منافع مالی بالایی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

در این جلسه توافقات لازم در خصوص راه اندازی فضا‌های رفاهی-خدماتی در اماکن گردشگری منطقه، از مجاری قانونی به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.