سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سُهَیل با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت رونمایی شد

طرح سُهَیل در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها، ارتقای سلامت و اصلاح سبک زندگی رونمایی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران، دیروز با حضور  ابراهیم پور مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و سردار علیشاهی و جمعی از مسئولین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، از طرح سُهَیل در حوزه سلامت و سبک زندگی با حضور امامان محترم روستا‌های مناطق محروم کشور و اعضای ستادی در مشهد مقدس رونمایی کرد.

این طرح حاصل بیش از سه سال رصد، مطالعه، اجرای نمونه و ارزیابی میدانی است، که در صد و سی دهستان محروم کشور توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفته و در حال حاضر قابل بهره‌برداری عمومی است.

کاهش بیش از ۶۰% مراجعات پزشکی و ۷۰% مصرف دارو‌های شیمیایی در بیش از ۲ هزار خانواده ساکن در مناطق محروم از سراسر ایران اسلامی، نمونه‌ای ارزیابی شده از نتیجه و دستاوردی از تربیتِ متفاوت و فرهنگ‌سازی طرح سهیل کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام است.

طرح سهَیل، خدمتی ماندگار در آموزش و ارتقای سلامت و سبک زندگی فعالان موثر روستا‌های محروم (امامان روستا و محله، مسئولین اجرایی و هسته‌های جهادی) برای رفع محرومیت در حوزه‌ی سلامت.

در طرح سهیل، اصلاح سبک زندگی و اصلاح تغذیه به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمان سرلوحه کار قرار دارد. در این طرح، گفتمان سازی و فرهنگ سازی سبک زندگی دینی و استفاده از تغذیه سالم و طبیعی به جای مواد غذایی کارخانه ای، صنعتی، تراریخته و دستکاری شده، نقش مهمی دارد.

الگوی این فرآیند تجربه شده، در مکتوبه‌ای به نامِ «سند محتوایی راهبردی سلامت در دولت اسلامی» تنظیم شده و طراحان آن امیدوارند که با اجرای این سند، سلامتِ پایدار، ارزان، بدون وابستگی و مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی که مقدمه‌ای برای احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، میسر گردد.

کارگروه سلامت این قرارگاه تصریح دارد: اجرای کامل این سند نیازمندِ تغییراتی اساسی در قوانین و ساختار‌های مرتبط در کشور است. لیکن اجرای حدِ قابل قبولی از آن، نیاز به تربیتِ افراد تراز و کارآزموده‌ای دارد، که ما به سهم خودمان تعدادی از این افرادِ مستعد و تلاشگر را در سراسر کشور آماده به خدمت نموده‌ایم تا بخشی از وظایف دولت اسلامی در حوزه‌ی سلامت را محقق سازند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.