سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی در بیرجند

کارگاه آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی ویژه دهیاران در بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه جلسه آموزشی همگانی هلال احمر ویژه دهیاران بخش مرکزی گفت: دهیاران هسته‌های اصلی هر منطقه بوده که می‌توانند در انتقال مفاهیم و مباحث مختلف به جامعه مخاطب نقش بسزایی ایفا کنند.

او افزود: از این رو آموزش‌های همگانی هلال احمر با موضوعات آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی برای ۸۰ نفر از دهیاران بخش مرکزی برگزار شد.

شهریاری بیان کرد: تمرین پناه گیری در قالب برنامه «پرده خوانی» در مراکز عمومی جامعه شامل  مدارس، دانشگاه ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مساجد از جمله برنامه‌های محوری در افزایش سطح آگاهی جامعه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این برنامه تاکنون در بیش از ۶۰نقطه از خراسان جنوبی اجرایی شده است، اظهار کرد: در هر شهرستان دو مدرسه، دو مسجد و یک دانشگاه از مزیت‌های اجرای این برنامه بهره‌مند شده اند.

او عنوان کرد: در قالب اجرای این برنامه تصویر پوستر پرده خوانی از طریق ویدئو پرژکتور روی پرده نمایش داده شده و مربیان طبق محتوا، آموزش‌های نحوه پناهگیری در زلزله را ارائه می‌دهند.

شهریاری گفت: تاکنون در قالب اجرای این طرح بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه مخاطب آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

ناصری فرماندار بیرجند افزود: دهیاران در روستا‌های مختلف می‌توانند با حضور در این دوره‌ها و آموزش‌های لازم را به مردم روستا‌ها منتقل کنند و در مقابل حوادث از جمله سیل و زلزله آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهند

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.