سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن: برنامه اعزام ناو خود به خلیج عمان را دنبال می‌کنیم

وزیر کابینه ژاپن اعلام کرد توکیو فارغ از تنش‌ها در خاورمیانه، برنامه اعزام ناو جنگی خود به خلیج عمان را پیگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «یوشیهید سوگا» دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن، امروز اعلام کرد توکیو برنامه اعزام ناو جنگی خود را به خلیج عمان فارغ از تنش‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا به وجود آمده، ادامه خواهد داد.

سوگا در یک نشست خبری در این خصوص گفت: «در حال حاضر، این برنامه تغییر نکرده است.» او در ادامه افزود توکیو وضعیت را رصد خواهد کرد و آمادگی کامل برای اعزام نیرو‌های دفاع از خود (نیرو‌های نظامی ژاپن) را به منطقه دارد.

ناو جنگی ژاپن برای عملیاتی یک ساله به خلیج عمان اعزام می‌گردد. در مجموع ۲۶۰ سرباز ژاپنی در این عملیات حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود ماموریت آن‌ها در ماه فوریه آغاز گردد. آن‌ها مجاز به استفاده از سلاح فقط در موارد اضطراری هستند. بودجه این ماموریت تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ میلیون دلار (۴.۷ میلیارد ین ژاپن) باشد. بنا بر اعلام ژاپن، منطقه گشت این ناو تنگه هرمز و خیلج فارس نخواهد بود و توکیو قصد ندارد روابط دوستانه تاریخی خود با ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی، دولت ژاپن تصمیم گرفت ناو خود را برای گشت‌زنی و جمع‌آوری اطلاعات در خیلج عمان و دریای عرب به این منطقه اعزام کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.