سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش باران تا اوایل هفته آینده در برخی استان‌ها ادامه دارد

گودرزی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر امروز، بارش باران پیش بینی می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه جدید بارشی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی شاهد بارش باران و برف، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی رگبار و رعدبرق خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه روز ۵ شنبه گستره بارش‌ها به زاگرس جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد افزود: طی روز ۵ شنبه بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کلکیلویه و بویر احمد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود ضمن آنکه در بعدازظهر ۵ شنبه در مناطق شمال شرق و شرق بارش‌های پراکنده‌ای پیش بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کهکیلویه و بویر احمد احتمال آب گرفتگی طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد از این رو به شهروندان توصیه می‌شود احتیاط لازم را به عمل آورند.

به گفته گودرزی روز ۵ شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر شاهد بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: افزایش غلظت آلایندگی در شهرهای صنعتی پرجمعیت/ سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا اوایل هفته آینده بارش‌ها با و ضعف در برخی مناطق همراه خواهد بود بیان کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی روز جمعه در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق انتظار می‌رود.

او با اشاره به اینکه طی روز‌های ۵ شنبه تا یک شنبه دریای خزر مواج است گفت: همچنین طی روز‌های جمعه تا شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی شهر کرد را با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد سرد‌ترین و بندر عباس را با ۲۶ درجه سانتی گراد، گرم‌ترین استان طی روز جاری اعلام کرد.

 آسمان تهران طی روز‌های آینده بارانی است

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز بعد از ظهر برای تهران افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده در اواخر شب وجود دارد ضمن آنکه طی روز‌های ۵ شنبه و جمعه شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا است که همین امر منجر به بهبود هوای تهران می‌شود.

او در پایان نوسانات دمایی مهرآباد را ۹ و ۰ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: بر اساس بولتن‌های هواشناسی تغییر دمایی قابل ملاحظه‌ای برای تهران پیش بینی نمی‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.