عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی کارخانههای داخلی اعلام کردهاند که توان تولید اتوبوسهای برقی را دارند اظهار کرد: برای توسعه حمل و نقل عمومی مجبوریم حتماً تعداد اتوبوسها را افزایش دهیم.
او با بیان اینکه اگر اتوبوسهای دیزلی نو باشند میزان آلایندگی آنها بالا نیست اظهار کرد: بیشترین آلایندگی مربوط به منابع آلاینده غیر متحرک مثل کارخانههای اطراف تهران و بالاخص کارخانه سیمان است.
خداکرمی خاطرنشان کرد: دومین منابع آلاینده مربوط به منابع متحرک مانند خودروها هستند و در مرحله بعد هم مربوط به موتورسیکلتها است.
بیشتر بخوانید: اتوبوسهای بی آر تی ۱۵ سال دیگر هم میتوانند کار کنند/ افزودن ۷۰۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر اتوبوسهای دیزلی استاندارد باشند در شرایط اضطرار میتوانیم از آنها استفاده کنیم.
او با بیان اینکه در حال حاضر میزان مونواکسید و دی اکسید از سال ۹۲ رو به کاهش نهاده است، گفت: اگر ما سوخت خودروها را استاندارد کنیم چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.
خداکرمی در پایان تأکید کرد: با خریداری اتوبوسهای شارژی میتوانیم مانع از آلودگی هوا شویم چنانچه برای تأمین برق مصرفی آن هم مشکل داریم.
انتهای پیام/