سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج کارمندان شرکت ملی نفت چین از یک میدان نفتی در عراق

شرکت نفتی «سی‌ان‌پی‌سی» چین از خروج کارمندان خود از یک میدان نفتی در عراق در پی افزایش تنش‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بیزینس استاندارد، یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) اعلام کرد نزدیک به ۲۰ نفر از کارمندان خود را از میدان نفتی غرب قرنه در عراق خارج کرده است. این اقدام در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است.

وی گفت: سی ان پی سی کارمندان خود را در تاریخ ۵ ژانویه از (میدان نفتی) غرب قرنه و در پی تصمیم «اکسان موبیل» به (عنوان اپراتور این میدان نفتی) خارج کرد. این اقدام درست پس از ترور (شهادت) سردار سلیمانی انجام شد.

اظهارات این منبع در حالی بیان می‌شود که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) از اظهار نظر در خصوص این رخداد خودداری کرده است. شرکت اکسان موبیل نیز به درخواست برای اظهار نظر پیرامون این خبر هنوز پاسخی نداده است.

یک منبع دیگر که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده شرکت ملی نفت چین، کارمندان خود را به یک میدان نفتی دیگر در عراق که نزدیک «الرمیله» قرار دارد و یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت «بی پی» محسوب می‌شود، برده است.

همچنین در میدان نفتی «الحلفایه» سومین میدان نفتی بزرگ عراق و جایی که شرکت ملی نفت چین در آنجا به عنوان اپراتور فعالیت دارد، این شرکت چینی حدود ۱۰۰ نیروی خود را حفظ کرده است. این منبع در این خصوص گفت کارمندان حاضر در الرمیله و الحلفایه، اوضاع امنیتی خود را بهبود بخشیده اند و در حال حاضر، تصمیمی برای تخلیه این میادین نفتی ندارند.

در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و شماری از فرماندهان الحشد الشعبی، ایران صبح امروز چهارشنبه به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق حمله کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.