سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد

کارگروه کنسولی شورای عالی در محل وزارت امور خارجه و به ریاست معاون امور مجلس و ایرانیان آن وزارت برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی کارگروه‌های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، کارگروه کنسولی شورای عالی در محل وزارت امور خارجه به ریاست حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان آن وزارت برگزار شد.

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در ابتدای این جلسه که با شرکت مسئولان و نمایندگان مرتبط با امور ایرانیان مقیم خارج از کشور اعضای کار گروه کنسولی  با حضور مدیران کل کنسولی و ایرانیان وزارت خارجه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران همراهش، نگاه فرصت محور به ایرانیان مقیم خارج را از فلسفه‌های تشکیل شورای عالی قلمداد کرد.

جابری انصاری با تشریح پیشینه تشکیل شورای عالی، افزود: خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان مقیم خارج پیش نیاز و از ملزومات بهره‌برداری از ظرفیت عظیم آن‌ها است و همه جهت‌گیری‌ها لازم است با همین رویکرد پیگیری شود.

او بازنگری در آیین‌نامه شورا برای عضویت نهاد‌های تاثیرگذار و مرتبط در کارگروه کنسولی و سایر کارگروه‌ها، نگاه مساله‌شناسانه به موضوع ایرانیان با هدف حل مشکلات موجود، ابلاغ قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با ایرانیان مقیم خارج به وزارتخانه‌ها و نهاد‌های شورای عالی را از اهم موضوعاتی برشمرد که دبیرخانه شورای عالی موظف به پیگیری آن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجید ملایی
۰۵:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
بنام خدا
من مقیم دانمارک می‌باشم چطور میتونم با این شورا تماس برقرار کنم دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ممنون میشم اگر راهنمایی فرمایید