سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزدان پناه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا در منطقه حضوری اشغالگرانه و بر هم زننده نظم و امنیت دارد

استاد جغرافیای سیاسی گفت:حضور آمریکا در منطقه حضوری اشغالگرانه و بر هم زننده نظم و امنیت منطقه خلیج فارس است.

کیومرث یزدان پناه استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدام اخیر سپاه پاسداران در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت:  حوادث سیاسی اخیر در غرب آسیا به وقوع پیوسته و شرایط در این منطقه را به شکل نامتعارفی رقم زده است.

او افزود: بعد از حوادث اخیر در منطقه  همچون وقوع بحران سیاسی در عراق و لبنان،  شاهد حمله نظامی آمریکا به خودرو حامل سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و معاون نیرو‌های حشدالشعبی عراق بودیم. در چنین شرایطی  بدیهی بود که جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست بازدارندگی و دفاع مطلق و تمام عیار از ماهیت و هویت سرزمینی و ملی خود اقدام تلافی جویانه‌ای انجام دهد.

یزدان پناه افزود: کشوری مانند ایران که همواره با حجم تهدید های بسیاری از سوی مقامات ایالات متحده آمریکا مواجه بوده، نباید  دست روی دست گذاشته و نظاره گر اقدامات جنایت‌کارانه واشنگتنباشد، بنابراین باید این واقعیت را پذیرفت که اقدام تلافی جویانه حق مسلم ایران در مقابل اقدام جنایت‌کارانه ایالات متحده آمریکا بود.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: دولت آمریکا با محوریت ترامپ خصومت خود را علیه ملت ایران با انجام اقدام اخیر آشکار کرده است و در راستای تضعیف تمام عیار و فشار حداکثری علیه ملت ایران حرکت می‌کند، لذا در چنین شرایطی سکوت و تعلل در بی پاسخ گذاشتن این دست اقدامات نشانه تزلزل و ضعف محسوب می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در سریع‌ترین زمان ممکن واکنش مناسب را نشان داد تا به آمریکا اثبات کند در قبال این قدرت جهانی ترسی ندارد و در مقابل هر اشتباهی را که آن‌ها مرتکب شوند پاسخ قاطع تری را دریافت خواهند کرد.

او  با بیان اینکه حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد که مقر آمریکایی‌ها در کشور عراق است، اقدامی بازدارنده و قاطع برای گوشزد به جبهه استکبار و به ویژه آمریکایی‌ها بود که دست از خصومت بردارند افزود: آمریکا باید به دمنی خود با ملت ایران  خاتمه داده و  اجازه دهند کشورها خود به  تامین  و برقراری امنیت و ثبات  در منطقه خلیج فارس بپردازند.

یزدان پناه تصریح کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه حضوری اشغالگرانه و بر هم زننده نظم و امنیت منطقه خلیج فارس است.

او در پایان خاطر نشان کرد: اقدام تلافی جویانه تهران اقدامی به جا بود، ضمن اینکه بخش کوچکی از انتقام خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سپهبد سلیمانی  در  حرکت اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جبران مافات شده است. ایران باید رفتار و اقدامات  آمریکا در کل منطقه را رصد کند و اجازه هیچ گونه فعالیت غیر متعارف علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های حاضر در منطقه  را به واشنگتن و نیرو‌های مستقر آمریکایی ندهد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸
آمریکا و اروپاییان و ناتو در منطقه چیزی جز غارت کشورها، تفرقه اندازی بین آنها، تجزیه کشورها و فروش تسلیحات خودشان برای رونق کشورشان را دنبال نمی کنند و بایستی ملتهای منطقه بیدارتر شوند و هرچه زودتر آنها را از کشورشان بیرون کنند