سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه المیادین گزارش داد؛

حماقتی دیگر بر حماقت‌های ترامپ افزوده شد

شبکه المیادین در گزارشی تحولات اخیر منطقه را زمینه‌ساز شکست ترامپ در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد: بروز جنگ یا خروج تحقیرآمیز نظامیان آمریکایی از منطقه، زمینه ساز شکست دونالد ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهد بود.

 رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در واشنگتن گفت: رسانه‌های آمریکا با پخش تصاویر مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی، بهانه‌هایی را که دونالد ترامپ و تیم او برای این ترور ارائه کردند، بیش از پیش، زیر سوال می‌برند. جلسات کنگره از فردا از سر گرفته خواهد شد و توجه اساسی به این پرونده وجود خواهد داشت. حزب دموکرات، این مسئله را به پرونده برکناری ترامپ در کنگره اضافه خواهد کرد. مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قصد دارد مصوباتی برای محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ داشته باشد. کنگره می‌تواند ترامپ را بازخواست کند. این طرح‌ها در مجلس نمایندگان به راحتی تصویب خواهد شد، اما در سنا بحث‌های زیادی بر سر آن‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین شاهد آغاز تحرکات مردمی در آمریکا هستیم که اشتباه بودن محاسبات ترامپ را ثابت می‌کند و این حماقت هم به دیگر حماقت‌های او اضافه شد.

خبرنگار المیادین افزود: ضرب المثل می‌گوید زمانی که در چاله افتادی، کندن چاله را متوقف کن تا بتوانی از آن خارج شوی. اما ترامپ همچنان به لجبازی ادامه می‌دهد. او به جای آنکه بر اساس ادعا‌های خودش به دنبال تنش زدایی باشد، به سخنان تند خود از جمله حمله به مراکز فرهنگی در ایران ادامه می‌دهد. در داخل حزب جمهوریخواه هم با این تهدیدات ترامپ مخالفت می‌کنند. رفتار‌های ترامپ و مایک پمپئو و نیز وزیر دفاع آمریکا بیانگر آن نیست که از محاسبات اشتباه خود درس گرفته باشند. ۸۲ شهر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات ضد جنگ بود. طرفداران ترامپ در داخل کنگره، جرات نمی‌کنند حمایت قاطعی از عملیات ترور قاسم سلیمانی داشته باشند. حتی شبکه فاکس نیوز که مانند یک بوق تبلیغاتی برای ترامپ عمل می‌کند به آتش سوزی در استرالیا بیش از تحولات مربوط به ترور قاسم سلیمانی می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: مهار ترامپ برای کنگره دشوار خواهد بود. اوضاع میدانی و روند میدانی تحولات به ویژه در عراق، بر اوضاع داخلی آمریکا تاثیرگذار است. اکنون بحث در واشنگتن بر سر اینکه چگونه از عراق خارج خواهیم شد، آغاز شده است. بین خروج داوطلبانه و برنامه‌ریزی شده از عراق با خروج ذلیلانه تفاوت وجود دارد. ترامپ تلاش می‌کرد خروج یا کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در منطقه را موفقیتی برای خود جلوه دهد، زیرا وعده انتخاباتی او بود. اما این برگ برنده از دست او خارج شد. زیرا این خروج اکنون به خروج تحقیرآمیز و اجباری تبدیل شده است. موضوع سیاست خارجی، به طور معمول مسئله تعیین کننده‌ای در انتخابات آمریکا نیست. اما اکنون پرونده سیاست خارجی و امکان وقوع جنگ و درگیری با ایران و معرفی شدن ترامپ به عنوان مسئول یک جنگ فراگیر منطقه‌ای، در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۸
ترامپ ! فرزند بزرگ شیطان است، برای ترامپ به جزء شهوت، ثروت و قدرت هیچ چیز دیگری مهم نیست و ذره ای نباید به برنامه ها و گفته های ترامپ اعتماد کرد؛ ترامپ یک حیوان وحشی دروغگو، بزدل و حیله گر است ...
باید راهبردهای ذیل قاطعانه از سوی ایران و ملت های مظلوم منطقه خاورمیانه دنبال و اجرایی شود:
• خواهان محاکمه ترامپ در دادگاه های بین المللی برای انجام جنایت بزرگی در حق مردم ایران و ملت های مظلوم منطقه با ترور سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلمیانی باشیم.
• نظامیان آمریکا باید حداکثر تا شش ماه آینده از منطقه خاورمیانه اخراج شوند.
• کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی داشته باشند و کشور آمریکا باید از استعمار و استثمار این کشورها دست بردارد و برای استقلال آنها احترام قائل شود.
• تحریم های ظالمانه اقتصادی علیه مردم ایران در اسرع وقت لغو شوند و به ایران حق فروش نفت به میزان سهمیه قبل از تحریم و مبادلات بانکی، ارزی و تجاری داده شود.
• سازمان ملل باید از چنگال آمریکا خارج شود و در یک کشور بی طرف برای رسیدگی به حقوق و آزادی ملت ها به طور مستقل به فعالیت ادامه دهد.
• قیمت گذاری و بازار فروش نفت خاورمیانه باید از اختیار آمریکا خارج شود و کشورهای نفت خیز خاورمیانه با اجماع با یکدیگر به قیمت گذاری، سهمیه بندی و فروش نفت بپردازند و هیچ کشور غربی حق دخالت در امور نفتی منطقه خاورمیانه را نداشته باشد.
• دلار باید از حالت یک ارز رایج جهانی خارج شود و کشورهای مسلمان خاورمیانه منطقه باید نفت را در مقابل طلا یا یورو یا ایجاد یک ارز جهانی جدید دیگر بفروشند.
نیروهای نظامی ما باید همیشه در اوج آمادگی کامل باشند و برای موشک باران آنی یک پایگاه نظامی یا ناو جنگی یا تاسیسات مربوط به ارتش آمریکا از حداقل 100 موشک قوی با شلیک همزمان استفاده کنند. ما باید پایگاه های نظامی آمریکا را در صورت کوچک ترین تحرک بیجا در کسری از ثانیه شخم بزنیم.
راه ما راه شهید سلیمانی و الگوی ما در شجاعت، تدبیر و قاطعیت باید شهید سلمیانی باشد ....
مهرداد رادمهر ---- فرزند کوچک ایران زمین
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۹ دی ۱۳۹۸
خب دراینکه این مردک دلقک احمقه شکی نیست اون هیچی از سیاست نمیدونه بهتره بره با حیوانات بازی کنه وسرگرم بشه یا اینکه همون تجادت رو درپیش بگیره
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۹ دی ۱۳۹۸
با سلام واحترام به ملت عزیز ایران .من ارتشی هستم وبه شما عزیزان قول میدهم که با جانم از ملت و وطنم دفاع کنم
مهدی
۲۱:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ترامپ بزرگ ترین نادان قرن
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
من یک ارتشیم میخوام بگم درود به شرفت برادران سپاهی خوب آمریکا را به غلط کردن انداختید و حق سردار سلیمانی هاووحق کل ایران را و حق کلیه آزادیخواهان گرفتید ولی انتظار انتقام بیشتر از این را دارم بقول رهبرمان این یک سیلی بود انتقام دیگری در پیش است دمتان گرم برادران منم میخوام به قوت فرمایش رهبرم بگم به اصطلاح نظامی این یک قلق بود کوبیدن هدف در راه است بازهم دمتان گرم
حسین
۲۲:۰۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
منم یک سپاهیم و میگویم درود بر شرافت کلیه سربازان اسلام .ارتش هم بود جز این کاری نمیکرد.ما همه برادریم و بیش از پیش به هم نزدیکتر شده ایم
ناشناس
۰۴:۱۱ ۱۹ دی ۱۳۹۸
دقیقا منم انتظار انتقام سختتر رو دارم ومطمئنم رهبر عزیزمون بهترین تصمیم رو میگیره خیلی دوست دارم بزنن به هدفی که آمریکا ازش حفاظت میکنه وبه نوعی قلبشه . دوست دارم اونجا همگی نماز بخونیم
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا


مرگ بر اسراییل
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ترامپ اقتصاد دان در سیاست دچار اشتباه استراتژیک شد و از لحاظ سیاسی به ایران گرا داد و ایران از این امتیاز به نحوه احسن استفاده کرد گر چه مصیبتی تلخ را نیز تجربه کرد و فقط زمان می تواند مشخص کند امواج این سلسله حوادث منطقه و ترامپ را به کجا خواهد برد و آیا دوباره به ماجراجویی خواهد پرداخت و دست به کار خطرناک دیگری خواهد زد یا خیر!؟
امین
۱۶:۲۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ای کاش کل پایگاه امریکا تو عراق رو می زدیم
حسن
۲۰:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
دمت گرم
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ترامپ فکردی اینجا عراق یا افغانستان هست هرغلطی دلت خواست بکنی اینجا ایرانه کشور شیران سپاه قدرتمند ارتش جنگ جو خانه ات راویران میکنن تا ازاین غلط هانکنی زندباد حاج قاسم های سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران
مصمم
۱۵:۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا هفت ترلیون هزینه کرد تا در این منطقه جا پای محکم پیدا کند باید هفت ترلیون هم هزینه کند تا بتواند از این منجلاب خود ساخته ذلیلانه فرار کند .
اشنا
۱۴:۳۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
جنگلهای استرالیا هم که سوخت مگه اینکه از جنگلهای آمازون چوب بیارن برای تابوت برای سربازاشون
سربازمیهن
۱۴:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خودکشی کن تا دست ما بخون کثیفت آلوده نشده
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ترامپ احمق کودن. خاک عالم تو سرت
علی
۱۳:۰۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ترامپ به گه خوردن افتاد
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
Yjc جان یذره مراعات ما بچه هارم بکن
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
واقعا چرا سایت شما به الفاز رکیک اجازه انتشار میدهد؟
حتی اگر در مورد دشمن مان باشد نباید ادب و فرهنگ ایرانی ضربه بخورد
من به عنوان یک ایرانی از شما می خواهم که جلوی این جور بی ادبی ها بایستید ترامپ هرچه که باشد ما نباید فحشا را در جامعه رواج دهیم
ali
۱۰:۱۶ ۱۹ دی ۱۳۹۸
آقا آقا یادت باشه ما ایرانی ها اسطوره ادب در جهان هستیم فحاشی ممنوع