سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۱۰ هزار تن پرتقال و نارنگی در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۱۰ هزار و ۹۴۱ تن محصولات باغی پرتقال و نارنگی در باغستان های این شهرستان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید عبدالوهاب پورالحسینی مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت:۶ هزار و ۷۷۶ تن پرتقال و چهار هزار و ۱۶۵ تن نارنگی در باغستان‌های گچساران تولید شده است.

او بیان کرد:این میزان محصول در حدود ۸۰۰ هکتار باغ بارور مناطق مختلف این شهرستان، چون امامزاده جعفر، کلاغ نشین، بیدزرد و آبتوت تولید شده که بخش عمده‌ای از این محصولات برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران میانگین برداشت محصولات باغی پرتقال و نارنگی در هر هکتار از باغستان‌های این شهرستان را ۱۷ تن برآورد کرد.

پورالحسینی عنوان کرد: هم اکنون ۳۳ هکتار باغ غیر بارور پرتقال و نارنگی در گچساران وجود دارد که با رسیدن به مرحله میوه دهی میزان محصولات این ۲ میوه در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

پورالحسینی ابراز داشت:میزان محصولات باغی پرتقال و نارنگی در این شهرستان امسال نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۳۰۰ هکتار در سال گذشته در منطقه دیل و آرو احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: در زمان حاضرخدمات رسانی به کشاورزان از سوی ۵۵ کارشناس ترویج در این شهرستان در حال انجام است.

شهرستان گچساران با چهار هزار بهره بردار بخش کشاورزی و تولید سالانه ۹۶ هزار تن محصول از قطب‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.