سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه بیش از هفت میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرک مهاباد

رئیس گمرک شهرستان مهاباد گفت: ارزش پرونده‌های ثبت شده کالای قاچاق در گمرک این شهرستان بیش از ۷ میلیارد ریال است.

احمدی رئیس گمرک شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال در طول بازرسی و نظارت از گمرک ۱۹۳ پرونده کالای قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال تشکیل شد که بیشتر قاچاق کالا مربوط به البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماینر، قطعات مستعمل خودرو و لوازم جانبی موبایل بوده است.

او با بیان اینکه صادرات کالا از گمرک این شهرستان به همسایگان شرقی کشور صورت گرفته است افزود: به همین منظور در طول سالجاری ۱۸۰ محموله کالا به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار کالا صادر شده است.

احمدی ادامه داد: گمرک مهاباد از سال ۱۳۵۴ ساختار تشکیلاتی داده و بعنوان یکی از گمرک‌های تابع ستاد نظارت استان به تصویب رسیده و در حال فعالیت بوده است.

او بیان کرد: همچنین گمرک این شهرستان به لحاظ پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود در منطقه اعم از شهرک صنعتی، معادن وسیع از جمله، سنگ‌های معدنی، تزئینی و ساختمانی، وجود مراکز پرورش دام و طیور ونیز ایجاد پتروشیمی وسیع در این شهرستان، ضرورت توسعه گمرک مهاباد را بیش از پیش به مسئولین تداعی می‌کند و  با توجه به نزدیکی مهاباد و شهر‌های کرد نشین منطقه شمال غرب ایران به اقلیم کردستان عراق، وجود روابط قومی و قرابتی بین مردم مناطق مذکور موجب شده تا اهالی دو کشور با خودرو سواری خود اقدام به مسافرت کنند و بیشتر کالاهای صادراتی از این شهرستان به کردستان عراق است.

او تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و ۱۸۱ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

گمرک مهاباد یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان است؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.