سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند جامع کاهش خطرپذیری بلایا و بحران‌ها آماده می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های استان از هم اکنون برای تدوین سند جامع کاهش خطرپذیری بلایا و بحران‌ها آماده می‌شوند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور شهریور ماه امسال قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن طرح جامع کاهش خطرپذیری کشور برای مقابله با بحران‌ها و بلایا تدوین شود، گفت: فرصتی که برای تدوین این سند در نظر گرفته شده حدود شش ماه است.

او  ادامه داد: بعد از تدوین این سند ملی، استان‌ها نیز باید بر اساس این سند بالادستی، سند استانی کاهش خطرپذیری در برابر بلایا و بحران‌ها را تدوین کنند و در کنار آن سندی نیز برای آمادگی و مقابله در برابر این بلایا ارائه دهند در قالب این سند باید تمام بیش از 35 بلایای طبیعی که کشور ما احتمال مواجه با آن را دارد، لحاظ شود و هر استانی نیز خطرات اول خود را در اولویت قرار دهد.

او  با بیان اینکه طرح جامع کاهش خطرپذیری یک نقشه روشن از وظایف بخش‌های مختلف برای مقابله با بحران را ارائه می‌دهد، افزود: یکی از اهداف دیگر این طرح جا انداختن ادبیات مدیریت بحران در کشور و استان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرچه سند ملی هنوز تصویب نشده، اما دستگاه‌های استان از هم اکنون برای تدوین این سند آماده می‌شوند و باید برنامه‌های خود را گردآوری کنند، زیرا ممکن است زمانی که برای تدوین سندهای استانی در نظر گرفته می‌شود محدود باشد، لذا باید از هم اکنون کارهای کارشناسی دقیق انجام شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.