سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صهیونیست: خیلی زود است که بگوییم ایران در مسیر سلاح هسته‌ای است

پس از اعلام گام جدید تهران در کاهش عمل به تعهدات برجامی‌اش، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: هنوز زود است که بگوییم ایران در مسیر دست‌یابی به سلاح هسته‌ای قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، پس از اعلام ایران مبنی بر کاهش تعهدات هسته‌ای خود در قالب برجام گفت اکنون خیلی زود است که بگوییم آیا ایران در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای است یا خیر.

اشتاینیتز که با رادیو اسرائیل مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا ایران در حال ساخت بمب اتمی است گفت: «گفتن این اکنون خیلی زود است. باید منتظر بمانیم و ببینیم.»

او بار دیگر مدعی شد اسرائیل هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد.

این مقام صهیونیست در حالی این لفاظی‌ها را مطرح می‌کند که رژیم تل‌آویو خود دارای زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است.

رویترز در ادامه این خبر نوشت به نظر می‌رسد اشتاینیتز تلاش می‌کند از رژیم صهیونیستی فاصله بگیرد؛ رژیمی که با حمله آمریکا به فرمانده ارشد ایرانی در بغداد نیرو‌های نظامی خود را در حالت هشدار قرار داد. اشتاینیتز در ادامه گفت: «ما در حاشیه ایستاده‌ایم و حوادث را مشاهده می‌کنیم.»

دولت ایران به تازگی طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. بر این اساس، ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.»

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
اصلا فرض بر اینکه بخوایم سلاح هسته ای داشته باشیم. به تو چه؟؟ ما واسه از بین بردن شما نیازی به بمب هسته ای نداریم احمق