سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه عرضه صنایع دستی در شهرستان اشکذر احیا می‌شود

فرماندار اشکذر گفت: بازارچه صنایع دستی شهرستان اشکذر احیا و بازسازی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هادی هادی نسب فرماندار فرمانده اشکذر با بیان اینکه بازارچه ارائه صنایع دستی در این شهرستان مرمت و بازسازی می‌شود، گفت: احداث بازارچه گامی در جهت احیای صنایع دستی شهرستان اشکذر است

او افزود: تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت سالیان گذشته مردمان این منطقه داشته باشد.

هادی نسب تصریح کرد: احداث بازارچه صنایع دستی می‌تواند دغدغه فعالان عرصه صنایع دستی را جامعه عمل بپوشاند.

فرماندار اشکذر به احیای رشته‌های فراموش شده صنایع دستی شهرستان با همکاری بخش خصوصی اشاره و گفت: باید با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب بستر و شرایط لازم را برای بخش خصوصی فراهم نمود تا این بخش، صنایع دستی شهرستان را توانمندتر از گذشته نماید.

هادی نسب تصریح کرد: تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت سالیان گذشته مردمان این منطقه داشته باشد.

هادی نسب با بیان اینکه پروژه احداث بازارچه صنایع دستی از سال قبل شروه شده گفت: اجرای سقف‌های بازارچه به صورت فیل پوش با خشت خام، اجرای ستون‌ها و کانال تاسیسات، استحکام بخشی دیوارها، مرمت غرفه ها، گذرها، کاهگل بدنه‌ها و اجرای کاهگل و آجر فرش پشت بام از اهم فعالیت‌های مرمتی انجام شده در این پروژه است.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه عملیات احداث این بازارچه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث بازارچه صنایع دستی رضوانشهر هزینه شده است.

او ادامه داد: بازارچه صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر در محل بازارچه قدیم رنگرزی در کنار مسجد ملا احمد، حمام، مسجد جامع و حسینیه قدیمی رضوانشهر بنا می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.