سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پیوند ارزشی محکمی بین مردم ایجاد کرد

حجت الاسلام تیموری‌تبار گفت: اثر بخشی شهادت حاج قاسم باعث پیوند ارزشی محکمی بین مردم شد و می توان شهادت او را معجزه تعبیر کرد.

حجت الاسلام علی اشرف تیموری‌تبار کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:خبر شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی در بامداد روز جمعه ناگوارترین خبر منتشر شده در طول سالیان اخیر بود، شاید بعد از ارتحال امام راحل دردناک ترین خبر برای مردم ایران زمین بود. اما تقدیر الهی است و چون نامش شهادت و کشته شدن در راه خداست مبارک و شیرین است و از همه خوش تر برای خود حاج قاسم سلیمانی است که شهادت، یک آرزوی دیرین و دروازه سعادت برای آن عزیز بود.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: عامل شهادت سردار سلیمانی هر فرد و به دستور هر کسی باشد، به طور مستقیم هیئت حاکمه و یا رژیم مستبد ایالات متحده آمریکاست، چرا که سال‌ها پیش با مشارکت همه عناصر سیاسی از جمله مجلس نمایندگان آن دولت، رای به تروریسم بودن سپاه و شخص قاسم سلیمانی داده بودند و اکنون تنها تفاوت بین ترامپ ومنتقدانش در ابتدا دعوای انتخاباتی و در درجه دوم اختلاف بر سر هزینه این کار برای آمریکاست، وگرنه  در مجموع راضی از این عمل بودند.

وی افزود :سپهبد شهید قاسم سلیمانی تنها یک نظامی و یا سردار مسئول نبود و نمی توان ارزشگذاری او را در حد درجه اش برآورد کرد ، او در طول دو دهه گذشته به نماد قدرت و اقتدار ایران در منطقه و بلکه جهان تبدیل شد و از جایگاه یک قهرمان به مقام ابر قهرمان صعود کرد.

حجت الاسلام تیموری تبار مطرح کرد : این‌که فردی با وجود نظامی بودن، آن‌هم در پنهانی ترین بخش نظامی کشور یعنی سپاه قدس (نیروی برون مرزی) بدون امکان گزارش از اقدامات، این‌گونه در عین قدرتمند بودن محبوب می شود ، جای تامل و درس گرفتن دارد.

وی افزود : از لبنان و فلسطین تا سوریه و عراق و یمن و دیگر نقاطِ خیزش آزادی خواهان ، عاشقانه به سپهبد شهید قاسم سلیمانی عشق می ورزند، این همه عزت ، ریشه در اخلاص و تلاش مجدانه و مجاهدانه برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا دارد . انسانی که در حاشیه قدرتش می توانست هر کاری در منطقه اعم از کسب ثروت و ایجاد قدرت شخصی داشته باشد ، بدون کوچک‌ترین حاشیه و انحرافی ، جانش را در کف دست می گذارد و چون صالحان الهی و عارفان و زاهدان سجاده نشین از درد ظلم و جنایت در حق مظلومان عالم ، تمام شب و روز خود را صرف خدمت برای ایشان می کند.

حجت الاسلام تیموری تبار گفت: این همان درس معنوی و انسانی لازم از ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی است که اگر طالب عزت در دنیا و رستگاری در آخرت هستیم ، خود را خالص برای خدا کنیم و از تلاش و کوشش مستمر باز نمانیم و مجدانه در حیطه توان و ماموریت خود کوشا باشیم .

این کارشناس مذهبی افزود: اگر شاهنامه را خوانده باشید خواهید دید که فردوسی شخصیتی به نام رستم وسپس سهراب و ... را به عنوان حماسه سازان و افتخار آفرینان ایران نام می برد ، آنچه دست‌مایه جناب فردوسی است ، روح سلحشوری و پاسبانی از مرز و بوم ایران زمین در وجود این پهلوان است . و اگر کسی را در طول تاریخ خواسته باشند به پهلوانی و ایران دوستی و پاسبانی از ناموس ایران مفتخر کنند ، اورا به رستم دستان تشبیه می کنند ، اما قاسم سلیمانی نه فقط حافظ مرز و بوم و نگهبانی ایران از دست قلدران و زور گویان و تروریسم منطقه بود ، بلکه پاسبان و حافظ جان و مال اهل جهان اسلام شد و فراتر از مرزهای ایران ، کیلومترها دورتر ، امنیت ایران و ایرانی را با جان‌فشانی و تقدیم خون پاکش برای‌ ما به ارمغان آورد.

حجت الاسلام تیموری تبار گفت : اثر بخشی شهادت حاج قاسم در جامعه چنان بود که پیوند ارزشی محکمی بین مردم ایجاد کرد؛ اینجاست که می توان شهادت او را معجزه تعبیر کرد. او یک نظامی بود و در هیچ کجای دنیا نظامی ها محبوب نمی شوند ، چون رفتار سازمانی آنها موجب فاصله با جامعه می شود، برخلاف علما و اهل عرفان که به دلیل زهد و وارستگی سرشار از جاذبه می شوند ، حاج قاسم یک هنرمند تمام عیار بود که این دو عنصر به ظاهر متضاد را با هم جمع کرده بود ، او در میدان جنگ مانند یک شیر غرنده بود که دشمن از او می ترسید و از طرفی چون یک عارف زاهد دارای روح لطیف بود ، بنابراین اگر طالب عزت هستیم ، مدل زیست ایشان می تواند یک معیار و ملاک برای ما باشد .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۸:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
با درود بر تمامی شهدای گرانقدر، از جمله سردار دلاور