سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش قاتل پای چوبه دار

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان سقز از رهایی یک زندانی سقزی از پای چوبه دار خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرشید غفوری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سقز گفت: جوان سقزی که به دلیل ارتکاب قتل در سال ۹۲ در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم قصاص بودند پس از تلاش‌های فراوان و با وساطت بزرگان و معتمدین و همچنین موافقت دیوان عالی کشور این حکم به پرداخت دیه تغییر یافت.

وی افزود: این جوان با پرداخت دیه ۲۷۰ میلیون تومانی که توسط خیرین و مردم نوعدوست و با همکاری یکی از فعالان اجتماعی جمع‌آوری شده بود، از قصاص نجات یافت.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان و شورای حل اختلاف هم در این راستا بسیار تلاش کردند و شماره حساب مادر این زندانی تحت عنوان "کمپین نجات جان یک آدم" برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ارائه شد و در نتیجه مبلغ دیه به میزان ۲۷۰ میلیون تومان را با همکاری خانواده متهم به قتل (۲۳۰ میلیون کمک‌های مردمی و ۴۰ میلیون خانواده) را جمع‌آوری کنیم.

وی از تمام کسانی به ویژه کمپین مردمی از مردم نوعدوست، معتمدین، خانواده مقتول، انجمن حمایت از زندانیان و مسئولان قضایی و زندان سقز تشکر کرد.

غفوری در پایان گفت: امسال همچنین ۲ زندانی محکوم به اعدام با کمک‌های خیرین سقزی و تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان، شورای حل اختلاف و تلاش معتمدین سقزی از قصاص نجات یافتند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زندانیان ، خیرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.