سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتباری که دو پروژه آبخیزداری را سیراب می‌کند

19 میلیارد و 231 میلیون ریال برای اجرای دو پروژه مهم آبخیزداری فردوس اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،   صالح‌پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس گفت: بندخاکی حوزه آبدکی سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا و سرریزآن خاکبرداری شد و با اجرای عملیات تثبیت آن، از خسارات احتمالی جلوگیری می‌شود.

او افزود:  این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و عملیات گابیون‌بندی در بالادست این حوزه نیز علاوه بر جلوگیری از خسارات سیلاب، باعث تقویت سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه خواهد شد.

صالح پور بیان کرد: باتوجه به واقع شدن محل پیشنهادی احداث  بندخاکی در بالا دست قنات بلده، علاوه بر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی منطقه از خسارات سیل به اراضی کشاورزی و باغات پایین دست شامل؛ روستا‌های باغستان علیا و سفلی، باغشهر اسلامیه و شهر فردوس و تاسیسات و بنا‌هایی که در این منطقه احداث شده، جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی استان اظها کرد: هر ساله رودخانه کال چهل، خسارات فراوانی به زمین‌های کشاورزی، جاده‌ها و تاسیسات این مناطق وارد می‌کند.

او عنوان کرد: بازنگری مطالعات تفصیلی و اجرایی حوزه کال چهل، توسط شرکت جام کشت، نهایی و مناقصه پروژه احداث بند خاکی مذکور نیز برگزار شده و ساخت این بند خاکی به زودی آغاز می‌شود.

صالح پور ادامه داد: بندخاکی حوزه کال چهل پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در این صورت امکان استحصال و ذخیره سیلاب‌های ماه‌های بارانی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.