سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۷۸ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

مدیر کل استاندارد استان همدان از انجام ۷۷۸ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان از ابتدای امسال تا پایان آذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: امسال تا پایان آذر به منظور اطمینان از رعایت الزامات استاندارد در تولید محصولات و یا ارائه خدمات، ۷۷۸ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند انجام شد.

مددی اضافه کرد: در طی سال چندین مورد بازرسی فنی و نمونه برداری تصادفی و بدون اطلاع قبلی از خط تولید انجام شد.

او با بیان اینکه حداقل چهار مرتبه درسال نمونه برداری از محصولات انجام می‌شود، افزود: یک هزار و ۴۹۴ مورد نمونه‎برداری از فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان انجام شد و برای آزمون به منظور بررسی انطباق ویژگی‌های نمونه با ویژگی‌های استاندارد‌های ملی مربوطه به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

مدیر کل استاندارد همدان افزود: در صورتی که نتیجه آزمون وجود نقص در ویژگی‌های نمونه را نشان دهد، بسته به اهمیت نقص و اینکه در کدام دسته نقص‌های جزئی، عمده و بحرانی قرار بگیرد به ترتیب ۵، ۱۵ و ۳۰ امتیاز منفی به آن محصول واحد تعلق می‌گیرد.

مددی ادامه داد: با توجه به نتایج آزمون‌ها اگر امتیاز‌های منفی هر محصول به ۱۵ امتیاز برسد یک تذکر و درصورتی که امتیاز‌های منفی محصول واحد به ۳۰ امتیاز برسد یک اخطار به واحد تولیدی داده می‌شود.

او بیان کرد: در صورتی که امتیاز‌های منفی محصول یک واحد تولیدی به ۹۰ امتیاز منفی برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق و در صورتی که این امتیاز‌های منفی به ۱۲۰ برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد آن محصول باطل می‌شود.

مددی اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد را سه ساله اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده و ۱۲۴ پروانه تمدید، ۵۵ پروانه باطل و ۴۳ پروانه تعلیق شده است.

او ادامه داد: به واحد‌های تولیدی که پروانه استاندارد فرآورده آن‌ها تعلیق شده است فرصت کوتاهی برای رفع نقص داده شده و دوباره از محصول واحد نمونه برداری می‌شود و در صورت رفع نقص، پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد رفع تعلیق می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: تولید کالا‌ها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران ممنوع است و جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.