سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره فرهنگی ورزشی دا در گلستان برگزار می‌شود

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: چهارمین جشنواره ورزشی دا با هدف احیای فرهنگ اصیل روستایی و بازی‌های بومی و توسعه ورزش در میان زنان روستایی استان دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منیره کاویان معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش بازی‌های بومی و محلی، پخت غذا، پخت نان و نمایشگاه صنایع دستی با هم رقابت خواهند کرد.

کاویان اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی در روستا‌ها ضمن ایجاد شور و نشاط، سبب افزایش مشارکت بانوان گلستان در این عرصه مهم شناسایی استعداد‌های جدید در رشته‌های ورزشی گوناگون می‌شود.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.

کاویان ادامه داد: در جشنواره امسال علاوه بر تجلیل از سالمندترین زن روستا و انجام بازی‌های بومی محلی، از مدال آوران گلستانی دومین المپیاد ورزش روستایی کشور نیز تجلیل می‌شود.

او همچنین به برگزاری دومین مرحله طرح ساختار قامتی و آموزش نکات اصلاحی زنان و دختران بالای ۱۵ سال روستایی گلستان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت زنان روستایی در ورزش و ایجاد نشاط و انگیزه در بین دختران، تقویت و توسعه ارزش‌های اسلامی و ایرانی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.