سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود بیش از یک میلیون هکتار بیابان در فارس

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: مساحت بیابان‌های کشور حدود ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است که براساس مطالعات انجام گرفته استان فارس ۱.۱ میلیون هکتار بیابان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: عملیات بیابان زدایی در استان فارس از سال ۶۷ با کاشت گیاهان بیابانی آغاز، ولی به صورت علمی ازسال ۷۳ شروع شد و این طرح‌ها در قالب ۱۷ طرح و در مساحتی حدود ۶۵۰ هزار هکتار اجرا شده است.

او، تصریح کرد: در استان فارس تاکنون ۲۰ منطقه حساس و ۹ منطقه بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده که مساحتی حدود ۸۷۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: در راستای طرح مبارزه با بیابان زدایی در استان فارس امسال ۳۰ هزار اصله نهال بیابانی ٬اجرای عملیات مراقبت از درختان سال‌های قبل ٬طرح ترسیب کربن و عملیات قرق و مدیریت چرا در شهرستان‌های مستعد فرسایش را در دست اجرا است.

منتصری افزود: شهرستان‌های نی ریز٬ زرین دشت٬ لامرد٬ لارستان٬ خنج ٬مهر و فراشبند از مناطقی هستند که بیشترین فرسایش در آن‌ها اتفاق افتاده و خشکسالی‌های اخیر باعث تشدید فرسایش درمناطق مستعد فرسایش شده است.

او، میزان اعتبار لازم برای مقابله با فرسایش بادی در استان فارس را ۵ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: درحال حاضر برای اجرای این طرح ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

منبع: مهر
انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.