سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۴۰ درصد تولیدات گوشت مرغ مازاد برنیاز کردستان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از صادرات ۴۰ درصد تولیدات گوشت مرغ مازاد برنیاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدمادح حسامی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صنعت مرغ کردستان در حوزه تولید و ظرفیت رتبه ۹ کشوری و رتبه نخست را در غرب کشور به خود اختصاص داده است و تنها صنعتی است که در شرایط سخت تحریم‌های امروز دشمنان توانسته سرپا بایستد.

او افزود: در مجموع ۷۴۲ پروانه بهره‌برداری صنعت مرغداری در استان صادر شده که در حال حاضر ۶۴۹ واحد آن با سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال به عنوان یکی از پویاترین صنعت‌ها در کردستان برای ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته حسامی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی این بخش، حفظ و پایداری واحد‌های موجود است از این رو برای واحد‌های واجد شرایط در قالب تسهیلات مختلف سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه و ... تسهیلات پرداخت می‌شود.

او اذعان داشت: در قالب تبصره ۱۸ استانی نیز تاکنون به ۴۱ واحد مرغداری استان ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده و این روند کماکان ادامه دارد و پرونده تعدادی از متقاضیان در بانک‌های عامل در حال رسیدگی است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۵.۷ درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: قیمت عرضه مرغ در استان کردستان نیز مانند سایر نقاط کشور و حتی پایین‌تر از میانگین کشوری است و با قیمت پایین‌تری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: جهادکشاورزی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.