سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش اخلاق حرفه ای باید در مدارس نهادینه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آموزش اخلاق حرفه ای باید در مدارس نهادینه شود و آموزش و پرورش باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت شورای عالی اخلاق پزشکی در دانشگاه زمینه ساز رعایت اصول اخلاقی و توجه بیشتر متولیان نظام سلامت و رفع چالش های موجود در این حوزه خواهد بود.


او گفت: نقش اساتید و مدیران گروه ها در ترویج اصول اخلاقی در بین دانشجویان بسیار مهم و تاثیرگذار است و می توانند الگویی ارزشمند در مباحث اخلاقی باشند.


او افزود: رشته های پزشکی مشترکات بسیاری با هم دارند و نیاز به تدوین درسنامه مجزا برای سایر رشته های دانشگاه نیست و تنها باید برخی مباحث اختصاصی این رشته را به درسنامه آداب پزشکی افزود.


مرادی گفت: آموزش اخلاق حرفه ای باید در مدارس نهادینه شود و بهتر است افراد در سنین پایین با مباحث اخلاق پزشکی و حرفه ای آشنا شوند و آموزش های مورد نیاز در خصوص رعایت اصول اخلاق حرفه ای به آنها ارائه شود و آموزش و پرورش باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.


او افزود: همکاری سازمان نظام پزشکی در برگزاری کلاسهای آموزشی ،باعث توجه بیشتر به رعایت اصول اخلاق حرفه ای و همکاری بیشتر پزشکان در این زمینه خواهد شد.


او گفت: بهره مندی از امکانات نوین آموزشی و همچنین استفاده مناسب ازفضای مجازی برای انتشار کلیپ ها و نکات آموزشی در زمینه اخلاق پزشکی قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت و بسیار موثر است و روابط عمومی دانشگاه باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.