سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور افغانستان:

آمریکا به هیچ تعهدی پایبند نیست/ اقدامات ایران همواره پاسخی به تجاوز آمریکا بوده است

رئیس جمهور گفت: آمریکا هیچگاه نسبت به تعهدات سیاسی، حقوقی و اخلاقی پایبند نبوده و حقوق ملت‌ها را تضییع کرده و می‌کند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با وی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را حادثه‌ای جانکاه و غمی بزرگ برای ملت ایران و جنایتی بی سابقه از سوی دولتمردان آمریکایی برشمرد و اظهار داشت: ما از دولت‌های دوست و همسایگان خود انتظار داریم این اقدام جنایتکارانه و شرورانه را یکصدا محکوم کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکایی‌ها همواره خوی تجاوزگری خود را حفظ کرده اند و هیچ گاه نسبت به تعهدات سیاسی، حقوقی و اخلاقی پای بند نبوده و با زیر پا گذاشتن آن حقوق ملت‌ها را تضییع کرده و می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه آغازگر هیچ تجاوز و تنشی حتی نسبت به آمریکا نبوده و همواره اقدامات ایران پاسخی به تجاوز آمریکا بوده است.

روحانی با بیان اینکه روابط صمیمی و برادرانه ایران و افغانستان در طی سال‌های گذشته به خوبی توسعه یافته است، اظهار امیدواری کرد تا با درایت مسئولان روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران- کابل بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور ادامه داد: صلح و ثبات افغانستان برای ایران اهمیت زیادی دارد و ما صلح و ثبات افغانستان را به نفع مردم دو کشور می‌دانیم.

روحانی با قدردانی از مراتب همدردی رئیس جمهور افغانستان افزود: می‌دانیم مردم افغانستان نیز همچون ملت ایران سوگوار این حادثه هستند.

اشرف غنی: در غم و اندوه ملت برادر و مسلمان ایران شریک هستیم/ تلاش دولت و ملت افغانستان ایجاد صلح، ثبات و برادری خواهد بود

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران، اظهار داشت: در غم و اندوه ملت برادر و مسلمان ایران شریک هستیم.

رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر حفظ منافع مشترک دو کشور در منطقه اظهار داشت: امنیت ایران امنیت ماست و تلاش دولت و ملت افغانستان ایجاد صلح و ثبات و برادری خواهد بود.

اشرف غنی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو ملت، از حسن همجواری ملت ایران نسبت به افغانستان طی دهه‌های گذشته قدردانی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
پرویز
۰۵:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
آقای روحانی ما که میدونستیم آمریکا پایبند هیچ تعهدی نیست شما باور نمیکردید و از روز اول شعار مذاکره سر میدادید تا حالا که همه راههای پیش بینی شده تون به بن بست ختم شده اعتراف کردید؟
ج
۰۵:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
نباید به امریکا اعتماد کرد
ناشناس
۰۳:۵۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
منظور آمريكا رو نميفهمم
دلار رو سه برابر كرده و تحريمم كرده و دم و دقيقه تهديد به حمله هم ميكنه بعد توقع داره ما هيچ اقدامي نكنيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضی
۲۳:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ازکی تاحالا فهمیدید که آمریکا پایبند نیست شما که درخواست مذاکره میدادید
فرزند انقلاب
۰۸:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
از جمعه؟؟؟!!!!!
تبریزی
۲۳:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
مرد حسابی و تحصیلکرده حقوق ، وقتی این را می دانی چرا بازهم از آمریکا برای مذاکره درخواست می کنی ؟؟؟؟ . چرا در مفابل عربستان اینهمه التماس می کنی ؟؟؟ آنها پشیزی برای شما دولت محترم قائل نیستند . خدا باعث و بانی خون شهید سلیمانی را - هر که و در سمتی و در هر کجای دنیا باشد - ذلیل بکند ان شااله .
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
تازه فهمیدی
وقتی رهبر گفت آمریکا قابل اعتماد نیست
بعدشم گفت اروپاهم قابل اعتماد نیست شما تازه فهمیدی
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
عادت کردن به ظلم کردن و به کسی هم جوابگو نباشند .از روزی که قتل عام سرخ پوستان را آغاز کردند . آمریکایی ها میگفتند سرخ پوست خوب در قبرستان است .
سازمان المال هم در اصل مترسک شالیزار است .فقط برای بعضی کشورها قانون سازمان المال کارایی داره
سازمان ملل همان سازمان مال کنونی است
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آمریکا وعده هاش پوکیدس
موش نیستی تودست گرگ
اونا گربه تو چنگ شیران ایرانی اند
هیچ حرفی هم باهاشون نداریم چون آدم نیستن
یکی از آمریکایی‌ها توییت زده بود میدونیم شما ایرانیا انسان و دارای روحیات انسانی اید
اینا مارو چی فرض کرده بودن مگه!!!!!
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ای کاش این دولت مثل شهید سرافراز قاسم سلیمانی که خود را فدای حیثیت مسلمانان کرد، خود را درقبال این آشفته بازار می جنباند، و به این ملت احترام می گذاشت
مهدی
۱۸:۳۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
کشتن هر موجود آمریکایی در این کره خاکی خواسته ماست.
#انتقام_سخت
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ما نیز باید همین طور باشیم.
دبیر
۱۷:۰۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آقای روحانی ما مردم تاالان می گفتیم شاید ترامپ کمی عقل داره مذاکره کنیم حقمان بگیریم. دیگه صبر نمی کنیم. وزیر خارجه قطر را برای چه پذیرفتی قطری که در حوزه خلیج فارس خودش دوست ما می‌دانست چراپایگاه دراختیار ظالم ملعون گذاشت. ما منتقم خون سر داریم.
حبیب
۱۷:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
رهبر انقلاب بارها فرموده بودند آمریکا قابل اعتماد نیست.
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یعنی چی ؟ یعنی به پایگاه بگرام حمله نکنید ؟ ! داداش همسایگی جای خودش ولی کسی که چک تو گوش بچه من بزنه حتی اگر تو خونه همسایه ام قایم بشه همونجا میزنمش .