سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاییز ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛

کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در البرز

استاندار البرز از کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ و اشتغال ۲۷ هزار نفری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عزیز الله شهبازی ،استاندار البرز در حاشیه  جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان گفت: طبق آخرین آمار‌های مرکز ملی آمار ایران، نرخ بیکاری البرز در پاییز ۹۸، ۱۳ درصد است که در مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد بوده است.
او  در خصوص  تشکیل جلسات مختلف درحوزه های اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی استان افزود: پیرو این نشست ها و حضور میدانی برای پیگیری مشکلات و موانع تولید، البرز در جذب اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول کشور را دارد.

شهبازی در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان  در ادامه گفت:گزارش و تحلیل بسیار خوبی در خصوص سرقت در استان، از سوی فرماندهی نیروی انتظامی االبرز ارائه شد که جای قدردانی دارد.

شهبازی با بیان اینکه به طور قطع تعامل و هم افزایی در البرز در حوزه های مختلف اثربخش خواهد بود، گفت: کرج یکی از چهار  شهر جرم خیز کشور است و بعنوان یازدهمین استان پرجمعیت و پس از تهران مهاجرپذیرترین استان کشور است که حدود شش درصد از آمار سرقت کشور نیز به این استان اختصاص دارد.
او افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده باید توجه ویژه ملی و استانی به البرز معطوف شود چراکه با توجه به استقرار زندان های بزرگ ملی در استان و تبعات اجتماعی این امر و همچنین حضور خانواده های آسیب پذیر بویژه در مناطق حاشیه نشین استان، بسیج استانی و ملی ضرورت دارد.

استاندار البرز گفت : نیروی انتظامی هفتصد  ماموریت دارد و باید تمامی دستگاه های مربوطه برای همراهی و هم افزایی در راستای کنترل و ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی، یاری رسان باشند.

او  با تاکید بر ضرورت آغاز پروژه اردوگاه ماده شانزده  استان افزود: طی جلسه ای با دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر موفق به جذب اعتبار پانصد  میلیونی جهت راه اندازی این اردوگاه شدیم ولی با توجه به عدم پیگیری از سوی مسئول مربوطه به این بخش، این اعتبار برگشت خورد و اکنون با رایزنی صورت گرفته دوباره موفق به جذب آن شدیم.

شهبازی ادامه داد: این بار باید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اهتمام ویژه ای وارد عمل شود و در سریع ترین زمان ممکن پروژه ایجاد اردوگاه ماده شانزده  البرز را آغاز کند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.