سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کتاب جدید شاعر «دمعشقیات» به زودی به بازار می‌آید

کتاب «مترسنگ» اثر جلیل صفربیگی از سوی انتشارات سیب سرخ تا پایان دی ماه منتشر می‌شود.

جلیل صفربیگی شاعر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اثر جدیدش گفت: کتاب «مترسنگ» دی ماه در انتشارات سیب سرخ منتشر می شود. این کتاب گزیده ای از شعرهایم در قالب های رباعی، شعر کوتاه سپید و هایکو است که موضوعات مختلف اجتماعی و طنز دارد.

او افزود: برخی از شعرهای کتاب «مترسنگ» عاشقانه و برخی طنز هستند. برخی از اشعار هم درباره فقر سروده شده اند. کتاب دیگرم با نام «دمعشقیات» هم در انتشارات سیب سرخ منتشر شده بود و هم اکنون به چاپ سوم رسیده است.

گفتنی است «دمعشقیات» مجموعه شعرهای جلیل صفربیگی است و سه دفتر شعر را  با عناوین «داعشق»، «این‌ترانه» و «آلبرکاموا» در برمی گیرد. این اثر در مجموع شامل ۱۶۰ رباعی است که همه آن‌ها برای نخستین بار منتشر شده بودند. از این شاعر کتاب های دیگری چون  «چرا پرنده نباشم» (مجموعه شعر سپید)، «شکلکی برای مرگ» (مجموعه رباعی)، «انجیل به روایت جلیل»، «کم‌کم کلمه می‌شوم»، «عاشقانه‌های یک زنبور کارگر»(شعر سپید)، «شترها از فینیقیه شیشه آورده‌اند» (شعر سپید)،«گاوصندوق بر پشت مورچه کارگر»، «نت‌های تنهایی»، «اپرای گوسفندی»(شعر طنز) منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.