سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیب‌زاده در نطق پیش از دستور؛

صدور پروانه برای املاک واقع در طرح‌های شهرداری بلامانع شد

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی در خصوص صدور پروانه در املاک واقع در طرح‌های شهرداری داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی به رهبر انقلاب و خانواده شهدا، گفت: با این اتفاق نام سلیمانی در ایران ماندگار شد.

او تصریح کرد: نام سلیمانی همواره قرین شجاعت، ایمان، وفاداری و دفاع بی‌وقفه از مردم بوده است و او سرداری جسور در برابر دشمن و متواضع در میان مردم بود و در قلب یکایک افرادی که دلشان برای ایران می‌تپید جای می‌گرفت.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل سیاست بود و گواهی بر ما در سیاست‌ورزی بود، اظهار کرد: راه سلیمانی نه فقط در حافظه تاریخی ایران بلکه در قلب عاشقان میهن زنده است؛ اگر سلیمانی را از دست دادیم، هزاران سلیمانی راه و اندیشه او را دنبال خواهند کرد.

او با بیان اینکه اقتصاد کشور تحت شدیدترین فشار‌های ظالمانه عهدشکنان خارجی قرار گرفته، گفت: از سوی دیگر تورم و بیکاری فشار مضاعف به مردم وارد کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در این شرایط باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم و رفع معضلات آن‌ها متمرکز کنیم و شورای پنجم تمام تلاش خود را در شناسایی مطالبات و پاسخ به آن‌ها متمرکز کرده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه نحوه مواجهه و تعیین تکلیف املاکی که سال‌ها در طرح‌های دولتی و شهرداری قرار گرفته‌اند از مطالبات قدیمی شهروندانی است که از سنوات گذشته تا کنون گریبانگیر بخشی از مردم شده است، اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی شهرداری نه امکان تملک این املاک وجود داشت و نه تدبیری در جهت خارج کردن این املاک از طرح‌های مذکور صورت گرفته است.

او افزود: در سال ۶۷ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها تصویب و بر اساس این قانون کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و شهرداری‌ها مکلف شده‌اند در صورت نیاز به اجرای طرح‌های عمومی و یا عمرانی در اماکن و اراضی اشخاص حقیقی و حقوقی ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به انجام معامله قطعی اقدام کنند و در صورتی که اجرای طرح به حداقل ۱۰ سال بعد موکول شود، مالکان املاک واقع در طرح از کلیه حقوق مالکانه مانند احداث یا تجدید بنا یا افزایش بنا برخوردارند و در صورتی که کمتر از ۱۰ سال باشد، مالک هنگام اخذ پروانه تعهد می‌کند که در زمان اجرای طرح حق مطالبه هزینه تجدید بنا را ندارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه در سنوات گذشته حقوق اساسی مردم سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و چه بسیار افرادی که تنها دارایی و سرمایه آن‌ها در این طرح‌ها واقع شده است و سال‌ها رفت و آمد در بین بخش‌های مختلف شهرداری اعم از منطقه و سازمان املاک بوده است.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه صاحبان این املاک و اراضی می‌توانند برای دریافت پروانه ساختمان و یا بر اساس شرایط خاص ذکر شده در این شیوه‌نامه برای واگذاری املاک مذکور به شهرداری‌ها مراجعه کنند و شهرداران مناطق باید با سعه صدر در اجرای قانون اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.